تیتر یکجهان

جنگنده‌های اماراتی در15 نوبت صنعاء پایتخت یمن را بمباران کردند

منابع رسانه‌ای یمن اعلام کردند که جنگنده‌های اماراتی طی بامداد و صبح امروز، در 15 نوبت مناطق مختلف صنعاء را بمباران کردند.

شبکه تلویزیونی «المسیره» یمن اعلام کرد که جنگنده‌های اماراتی وابسته به ائتلاف سعودی-امریکایی، از بامداد امروز تا کنون، در ۱۲ نوبت، صنعاء، پایتخت یمن را بمباران کرده‌‌اند.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، پایگاه خبری «انصارالله» یمن به نقل از یک منبع آگاه نظامی اعلام کرد که شمار حملات هوایی علیه صنعاء از بامداد امروز (چهارشنبه، ۱۹ ژانویه) تاکنون به ۱۵ نوبت رسیده است و هنوز آسمان صنعاء شاهد پرواز پرشمار جنگنده‌های ائتلاف سعودی-اماراتی است.

بنا بر این گزارش، جنگنده‌های اماراتی ائتلاف سعودی، بامداد امروز، فرودگاه بین‌المللی و اطراف آن را طی پنج نوبت، منطقه «عطان» را طی چهار نوبت هدف قرار دادند و علاوه بر آن، منطقه «جربان» واقع در شهرستان «سنحان» در جنوب صنعاء را نیز هدف قرار دادند. منطقه «الخربه» در «سعوان» واقع در شهرستان «بنی حشیش» در شرق صنعاء و خیابان دانشکده نظامی در محله «الروضه» در شهرستان «بنی حارث» واقع در شمال صنعاء از دیگر اهداف بمباران‌های بامداد امروز جنگنده‌های اماراتی بود.

پایگاه خبری انصارالله نیز نوشت که جنگنده‌های اماراتی، صبح امروز یک بار دیگر صنعاء و یک دانشکده در خیابان المطار واقع در شهرستان الثوره را هدف قرار داده‌اند و در مجموع از بامداد امروز تاکنون طی ۱۵ نوبت مناطق مختلف استان صنعاء را بمباران کرده‌اند.

تنها چند ساعت پس از عملیات ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در دوشنبه پیش علیه ابوظبی به دلیل بی‌توجهی آن به هشدارهای صنعاء در خصوص تداوم  اقدامات متجاوزانه‌اش در یمن، ائتلاف سعودی، بمباران مناطق مسکونی و هدف قرار دادن غیرنظامیان در صنعاء را تشدید کرد و مدعی شد که حملاتی هوایی علیه پایگاه‌ها و اردوگاه‌های انصارالله در صنعاء انجام داده و طی آن مخازن ذخایر تسلیحاتی و سیستم ارتباطی پهپادی یمن در جبل النبی شعیب را منهدم کرده است.

طی حملات دوشنبه شب جنگنده‌های ائتلاف سعودی علیه پایتخت یمن، دست‌کم ۱۲ غیر نظامی شهید و ۱۱ تن مجروح شدند که برخی از آن‌ها زن و کودک بودند.

هنوز شمار قربانیان  حملات شب گذشته که به گفته یک منبع آگاه نظامی یمنی، با جنگنده‌های اماراتی صورت گرفت، مشخص نیست.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن