تیتر یک

طالبان؛ در هلمند تاوان پس دادند+ عکس

دولت اسلامی افغانستان؛ با شروع جدی مذاکراتِ صلح برای تحقق آرزویِ هر فرد افغان که همانا آمدنِ صلح سرتاسری در کشور باشد، تمام مسیرهای تعامل و تساهل‌را با طالبان رفت؛ ولی این گروه، در تمام این مدت با اتکا به سیاست تداوم خشونت، روزانه مردم افغانستان را در اطراف و اکناف کشور به خاک و خون کشاند.

دولت جمهوری اسلامی افغانستان؛ با شروع جدی مذاکراتِ صلح برای تحقق آرزویِ هر فرد افغان که همانا آمدنِ صلح سرتاسری در کشور باشد، تمام مسیرهای تعامل و تساهل‌را با طالبان رفت؛ ولی این گروه، در تمام این مدت با اتکا به سیاست تداوم خشونت، روزانه مردم افغانستان را در اطراف و اکناف کشور به خاک و خون کشاند.

دولت؛ برای تثبیت حسنِ نیتِ خویش در راستای آمدن صلح در کشور، تمام زندانیان طالب را رها و پایِ تمام خواسته‌هایِ جدیِ طالبان مهر تایید گذاشت و با برگزاری لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح و شورای سرتاسری جوانان کشور و با بسیج نمایندگان واقعی کل مردم اعم از مرد وزن  با دست پر در میز گفتگوها حاضر شد تا به مردم افغانستان عملا نشان دهد که دولت برای رسیدن به صلح حاضر به دادن هر نوع قربانی با جازه ملت افغانستان است.

وحتی سیاست جنگی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، علیه این گروه در عنفوان برگزاری مذاکرات در کشور قطر، از سیاست تهاجمی به استراتیژی تدافعی تغییر کرد؛  ولی در مقابل گروه طالبان با تشدید حملات شان بر مواضع نیروهای دولتی و شدن بخشیدن به حملات انفجاری و انتحاری، خبث نیت شان‌را به رُخ مردم افغانستان کشیدند.

در تازه‌ترین مورد لشکر گروه طالبان با حمله کردن به حواشی شهر لشکرگاه در ولایت هلمند به دنبال امتیازگیری ازجبهاتِ جنگ برای تاثیر گذاری روی چانه زنی‌های میز گفتگو حمله وسیعی را راه اندازی کردند که  با مقاومت قوای مسلح کشور رو به رو شدند  و در تمام خطوط مقدم نبرد تار و مار شدند.

گزارش‌های تازه از هلمند حاکی از آن است که قوای مسلح کشور، در یک ضد حمله‌ی غافل‌گیرانه، تمام قوت‌های طالبان را  در تمام استقامت‌های جبهات جنگ محبور به عقب‌نشینی ساخته و تلفاتِ سنگینی را به این گروه وارد کرده است.

با آشکارشدن این‌که طالبان دارند به بهانه‌ی گفتگوهای صلح در قطر و تشدید حملات شان در خطوط جنگ به دنبال امتیازگیری از شرکایِ بین المللی افغانستان هستند.

تغییر سیاستِ جنگی دولت علیه طالبان یک اقدام خداپسندانه و مردم ستایشانه است، اشتراتیژی قوای مسلح کشور با بیرون شدن  از فاز دفاغی به تهاجمی به معنای این است که طالبان نه در میادین نبرد و نه در دور میز گفتگوها چیزی برای گفتن ندارند.

طالبان با راه‌اندازی جویِ خون در ولسوالی‌های کشور و حمام خون در بزرگ شهرها، روز به روز مفنور ملت افغانستان می‌گردند و جایگاه شان پیش مردم افغانستان سقوط می‌کنند.

سیاست جوی خون طالبان؛ من بعد با جواب دندان شکن قوای مسلح کشور پاسخ داده خواهد شد و به جهانیان ثابت می گردد که این گروه نه پای‌گاه مردمی در کشور و نه جای‌گاه  بین المللی در سطح  دولت‌ها دارند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن