افغانستانتیتر یک

طالبان خواستار کمک بشردوستانه بین المللی به قربانیان زلزله بادغیس شد

طالبان خواستار کمک نهاد‌های مددرسان بین المللی به قربانیان زلزله ولایت بادغیس شده می‌گویند که نهاد‌های بشر دوستانه بین المللی در این مصیبت بزرگ ما را همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان امروز سه شنبه(28 جدی) با نشر پیام تسلیت و همدردی حکومت سرپرست با خانواده‌های قربانیان زلزله روز گذشته ولایت بادغیس گفته مطابق آمار‌های اولیه در این حادثه 22 تن جان باخته، 4 تن زخمی و 800 خانواده دیگر تخریب شده است”.

در اعلامیه آمده است :”با اندوه فراوان مطلع شویم که عصر روز گذشته یک زمین لرزه شدید تمام ولسوالی‌های ولایت بادغیس به ویژه ولسوالی قادس این ولایت را لرزانده که خسارات جانی و مالی سنگین را به هموطنان ما وارد کرده است”.

اعلامیه افزود:” امارت اسلامی افغانستان مراتب همدردی خود را با هموطنان داغ‌دار ابراز داشته و به مقامات امارت اسلامی و کلیه نهادهای ذیربط ازجمله وزارت مبارزه با حوادث طبیعی دستور داده که در اسرع وقت کمک‌های طبی، غذایی و غیر غذایی را به منطقه روان کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.”.

طالبان در این اعلامیه از نهاد‌های مدد رسان بین المللی نیز خواسته که به قربانیان این فاجعه در ولایت بادغیس کمک کرده و در این رویداد بزرگ با ما همکاری کنند.

بخش زلزله مرکز زمین شناسی آمریکا گفته که این زلزله حوالی ساعت چهار بجه بعد از ظهر به وقت محلی و در حدود چهل و یک کیلومتری شرق “قلعه نو” مرکز ولایت بادغیس در غرب افغانستان رخ داده است.

این نهاد امریکایی این زمین‌لرزه را 5.3 و در عمق حدود هجده کیلومتری زمین گزارش کرده است.

بنا به گزارش‌ها، شدت این زلزله به قدری بوده که شهر مشهد ایران را لرزانده است.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن