افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

نرگس نهان: موضوع آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ را اشرف غنی پیگیری نکرد

نرگس نهان، وزیر پیشین معادن افغانستان به تازه‌گی با تأیید موضوع فساد اخلاقی در درون ارگ ریاست جمهوری، می‌گوید که او و شماری از زنان این موضوع را با محمداشرف غنی، رییس جمهوری فراری و پیشین کشور در میان گذاشتند اما آقای غنی پیگیری نکرد.

خانم نهان این‌گفته‌ها را در یک بحث آزاد در اسپیس تویتر مطرح کرده و گفت که شماری از دختران به طور سیستماتیک از سوی مقامات دولتی مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گرفتند.

خانم نهان در این بحث با شماری از کاربران توییتر گفت که موضوع آزار و اذیت جنسی زنان در ارگ ریاست جمهوری را در حضور شماری از زنان با رییس جمهور پیشین افغانستان در میان گذاشت اما غنی در واکنش گفت که فساد اخلاقی در ارگ وجود ندارد.

شفیق همدم، از مشاوران پیشین ناتو نیز به این موضوع پرداخته و روایت خانم نهان را در فیسبوکش این‌گونه بازتاب داده‌است: «امروز بانو نرگس نهان، وزیر پیشین معادن و یکی از نزدیک‌ترین شخصیت های سیاسی با بانوی نخست، رولا غنی با ما رازهای آزار و اذیت جنسی، سکس در برابر کار و دخیل بودن ارگ در این فحشا را افشا نمود. موضوعات دردناک آزار و اذیت دختران توسط دوستان و مشاوران آقای غنی را ایشان امروز فاش کردند. به قول ایشان یکعده دختران جوان بطور سیستماتیک مورد آزارهای جنسی قرار می‌گرفتند. ای کاش این موضوعات به موقع فاش میشد، اما هنوز هم دیر نیست. این داستان آنقدر پر از تعصب، شرم و ننگ بود که از شنیدن آن آب شدم.”»

بحث فساد اخلاقی در ارگ ریاست جمهوری در جریان سال ۲۰۱۹ از سوی یکی از مشاوران آقای غنی همگانی شد. با گذشت سال‌ها از آن موضوع اما هیچ اقدامی برای رسیده‌گی به آن نشد.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن