برگزیده های سایتتیتر یکجهان

آخرین نظامی امریکایی در افغانستان به پولند اعزام شد

در پی دستور جو بایدن مبنی بر استقرار 1700 نیروی امریکایی در مرز اوکراین، آخرین نظامی این کشور که در ماه سنبله افغانستان را ترک کرد، به پولند اعزام شد.

آخرین نظامی امریکایی که در ماه اگوست افغانستان را ترک کرد، در پولند مستقر شده تا به گفته مقام‌های امریکایی، با تهدید روسیه علیه متحدان ناتو مقابله کند.

«کریس دوناهو» فرمانده پایگاه ۸۲ هوابرد ارتش امریکا، آخرین نیروی این کشور بود که نیمه دوشنبه‌شب، هشتم سنبله، کابل را ترک کرد.

عکس او در هشتم سنبله هنگام خروج از افغانستان از سوی سنتکام یا ستاد فرماندهی مرکزی امریکا منتشر شد. اکنون طبق تصاویر تازه منتشر شده، کریس دوناهو که رتبه جنرالی دارد، در پولند در نزدیکی مرکز اوکراین مستقر شده است. به دستور جوبایدن، رییس جمهور امریکا، یک هزار و ۷۰۰ سرباز امریکایی در پولند مستقر می‌شوند.

طبق گزارش‌ها، دوناهو ده‌ها نظامی و تجهیزات امریکایی را فرماندهی می‌کرد که در مرز اوکراین مستقر شده‌اند. انتظار می‌رود که صدها نیروی پیاده نظام دیگر از لشکر ۸۲ هوابرد امریکا وارد این منطقه شوند.

روسیه حدود ۱۰۰ هزار سرباز خود را در مرز اوکراین مستقر کرده است. مسکو تأکید کرده است که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب نگران حمله روسیه به اوکراین است.

امریکا که سه هزار نیرو را به شرق اروپا اعزام کرده است، می‌گوید که قصد درگیری با روسیه در خاک اوکراین را ندارد.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن