افغانستانبرگزیده های سایت

آزادی سیزده تن از زندان طالبان در میدان وردک

نیروهای دولتی با اجرای عملیات ویژه ۱۳ نفر را از زندان طالبان در ولایت میدان‌وردک آزاد کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد، وزارت امور داخله با اعلام این خبر گفته است که افراد رهاشده در پی عملیات ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی که در مربوطات ولسوالی چک میدان‌وردک اجرا شد، از بند طالبان آزاد شده‌اند.

بر اساس خبرنامه این افراد در چند زندان گروه طالبان نگهداری می‌شده‌اند.

در یک خبرنامه این وزارت که روز پنج‌شنبه، سی‌ام جوزا نشر شد، در مورد زمان اجرای عملیات و هویت افراد در بند طالبان جزییات داده نشده است.

به نقل از خبرنامه، در نتیجه اجرای این عملیات مقداری سلاح و تجهیزات نظامی گروه طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی و دفاعی افتاده است. هم‌چنان چند نفر مشکوک به شمول ملاجانان در این عملیات بازداشت شده‌اند.

نهادهای امنیتی در این اواخر از شکستن چندین زندان گروه طالبان خبر داده‌اند. وزارت دفاع ملی در هژدهم جوزا به روزنامه ۸صبح گفته بود که از ماه حمل به این طرف بیش ۳۰۰ غیرنظامی و نظامی را از زندان‌های طالبان آزاد کرده‌اند. این افراد در زندان‌های گروه طالبان در ولایت‌های فاریاب، غور، کندز، غزنی، زابل، هلمند و پکتیا نگهداری می‌شدند.

پیش‌تر سازمان ملل در گزارشی از بدرفتاری طالبان با افراد در بند این گروه خبر داده بود. به گفته این سازمان، گروه طالبان ضمن شکنجه زندانیان در مواردی آن‌ها را کشته است. گروه طالبان اما گزارش دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد را رد کرده و آن را مغرضانه خوانده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن