افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

آسوشیتدپرس: فعالیت‌های تروریستی داعش در پاکستان افزایش یافته است

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که فعالیت شاخه‌ی خراسان داعش در افغانستان کاهش و در پاکستان افزایش یافته است.

در گزارش این خبرگزاری آمده است که شاخه خراسان داعش از یک گروه تروریستی و شورشی به سازمان تروریستی بدل شده است و گفتنی است که در ننگرهار و اطراف نوار مرزی پاکستان حضور پر رنگ دارند.

بر بنیاد گزارش آسوشیتدپرس، نشانه‌ها حاکی از آنست که فعالیت داعش در شمال‌غرب پاکستان بیشتر شده است و در آنجا بیشتر شیعیان هدف حملات تروریستی داعش قرار می‌گیرد.

در یکی از آخرین حملات داعش در شمال‌غرب پاکستان بیش از ۶۰ نمازگزار توسط مهاجم انتحاری داعش کشته شدند.

در همین حال، امیر رنا، رییس موسسه مطالعات پاکستان گفته است که داعش در سال گذشته ۵۲ حمله‌ی تروریستی داشته که ۱۵۵ نفر قربانی این حملات شده است. این رقم در سال پیش از آن به ۳۵ حمله می‌رسید.

با این حال، فعالیت شاخه خراسان داعش در افغانستان کاهش یافته است. داعش در سال ۲۰۱۹ در افغانستان به شکل سازمان‌یافته حضور داشت و مناطقی از ننگرهار را نیز در دست داشت.

رییس استخبارات طالبان به آسوشیتدپرس گفته است که داعش در افغانستان تشکیلات سازمانی ندارد و فعالیت آن نیز کاهش یافته است.

قبل از این فرماندهان ارشد امریکا گفته بودند که حضور گروهای تروریستی با روی‌کار آمدن طالبان در افغانستان افزایش یافته است و طالبان در واکنش به این ادعا آنرا تبلیغ علیه داعش عنوان کردند.

مک‌کنزی، فرمانده ارتش ایالات متحده امریکا گفته بود که ممکن است حملات تروریستی داعش در ماه‌های تابستان افزایش یابد و دلیل آنرا تجدید قوا کردن داعش عنوان کرد که توسط طالبان از زندان امنیت ملی افغانستان آزاد شده است.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن