افغانستانبرگزیده های سایت

آغاز حمله های انتحاری در افغانستان پیش از آغاز مذاکرات صلح در پاکستان

با آنکه گفتگوهای صلح حکومت افغانستان با گروه طالبان قرار است تا چندروز دیگر در اسلام‌آباد از سر گرفته شود، حمله‌های انتحاری یک‌بار دیگر در کشور در حال افزایش است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ پیش از این شماری از سیاسیون و حتا مقام‌های حکومتی نگرانی‌شان را مبنی بر این‌که پاکستان حکومت افغانستان را باز هم در جریان زمستان سرگرم گفت‌گوهای صلح نگاه می‌کند تا طالبان بیش‌تر تجهیز گردند با تغییر فصل وضعیت بدتر خواهد شد، اظهار کرده‌اند.

قرار است گفت‌گوهای صلح در اول مارچ آغاز گردد اما روز گذشته دو حملۀ انتحاری در کنر و کابل رخ داد که ده‌هاتن از شهروندان در این دو حمله کشته و زخمی گردیدند.

اما سید ظفر هاشمی، معاون سخنگوی رییس جمهور غنی در گفت‌گو با رسانه‌ها تاکید کرده‌است با گروه‌هایی که افراد ملکی را هدف قرار می‌دهند گفت‌گو صورت نخواهد گرفت.

او در گفت‌گو با رادیو آزادی در مورد افزایش حمله‌ها اظهار داشته که گروه‌هایی که مردم را هدف قرار می‌دهند با آن‌ها صلح نخواهد شد.

از جانبی، معاون سخن‌گوی رییس جمهور این اظهارات را بیان می‌کند اما شماری از آگاهان در شرایط کنونی راه حل را چاره‌یی جز مصالحه نمی‌دانند و می‌گویند در سال‌های گذشته حکومت نتوانسته از راه جنگ شورشیان را متوقف کند.

این در حالی‌ست که پس از برگزاری در دور نخست گفت‌گوهای رسمی حکومت افغانستان با طالبان که در اسلام‌آباد برگزار شد نیز نه تنها اعلام خبر مرگ ملا عمر روند گفت‌گوها را برهم زد که پس از آن حمله‌های انتحاری، به ویژه در کابل به شدت افزایش یافت.

پیش از این احمدضیا مسعود، نمایندۀ ویژۀ رییس جمهور در امور اصلاحات و حکومت‌داری خوب تاکید کرده بود که راه‌اندازی گفت‌گوهای صلح بازی استخبارات پاکستان است و می‌خواهد وقت را مصرف نماید.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن