اجتماعیاخبار کوتاه

زنگ مکتب به صدا در آمد

 

 

رییس‌‍جمهور غنی در مراسم که بخاطر آغاز سال آموزشی ۱۳۹۵ برگزارشده بود، نتیجه امتحان سال گذشته‌اش‌ را “مشروط” عنوان کرده و بر تغییرات در ساختار معارف کشور وعده داده است.

به گزارش رشد، روز سه شنبه سوم حمل، “سال آموزشی ۱۳۹۵” رسمن با حضور رییس‌جمهور غنی و شماری از مقام‌های آموزشی و سایر حکومتیان با صدا درآوردن زنگ مکتب، در افغانستان آغاز شد.

با پایان فصل زمستان، هزاران دانش‌آموز همه ساله در این روز راهی مکتب‌ها شده و درس صنف‌های جدیدشان را با هزاران امید و مشکلاتی زیادی چون نبود آموزگار، نبود چوکی، نبود ساختمان مکتب، نبود کتاب و سایر چالش‌ها، آغاز می‌کنند.

در این مراسم رییس‌جمهورغنی در بخشی از سخنرانی‌اش به رسید‌ه‌گی به این مشکلات وعده سپرد. آقای غنی برحساب‌دهی دربخش معارف تاکید کرد و گفت که برای ایجاد شهرک‌ها به آموزگاران، نیاز به یک طرح جدید است که به زودی ارایه خواهد شد.

رییس جمهور همچنان یاد‌آورشد که تشکیلات وزارت معارف، پاسخگوی رسیده‌گی به مشکلات آموزگاران و معارف کشور نیست و باید تغییر کند.

در این میان آقای غنی نتیجه “امتحان سال گذشته” رهبری‌اش را به مثابه یک “شاگرد مشروط” عنوان کرد و وعده سپرد که در سال که آغاز شده است، از جمله “شاگردان موفق” باشد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن