افغانستانبرگزیده های سایت

آمار ضد و نقیض تلفات نیروهای ارتش در حملۀ طالبان بر ولسوالی امام صاحب کندز

برخی منابع امنیتی در ولایت کندز ادعا دارند که در اثر حملۀ تهاجمی جنگجویان قطعه سرخ طالبان بر شماری از پوسته‌های امنیتی در ولسوالی امام صاحب این ولایت، دست‌کم ۱۳ سرباز اردو کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری رشد، یک منبع امنیتی در این ولایت که خواست نامش در گزارش گرفته نشود امروز چهارشنبه ۲۰ نومبر (۲۹ عقرب) گفت که در این درگیری‌ها، پنج سرباز دیگر زخمی شده اند.

مقام‌ها در قول اردوی ۲۱۷ مستقر در ولایت کندز حملات طالبان در ولسوالی امام صاحب این ولایت را تایید کرده و گفته اند که در این رویداد به نظامیان افغان “تلفات” وارد شده است.

هادی جمال، معاون این قول اردو در گفتگو با صدای امریکا از ارایه آمار تلفات نیروهای امنیتی افغان خودداری کرد؛ اما گفت که در این درگیری‌ها به جنگجویان طالبان تلفات زیاد وارد شده است.

آقای جمال افزود که در اثر این حمله طالبان، ۱۰ جنگجوی این گروه کشته شده و ۱۴ نفر دیگر آنان زخمی شده اند.

او افزود: “شب گذشته ساعت ۹:۳۰ دقیقه طالبان مسلح حملۀ تهاجمی بالای پوسته‌های نیروی های امنیتی و دفاعی در ساحه ارباب خلیل داشته اند که با رسیدن قوای کمکی و حملات هوایی ما این حملات دفع شده است.”

وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که حملات طالبان در این ولسوالی دفع شده و در نتیجۀ آن، یک سرباز اردو کشته شده و چهار نظامی دیگر زخمی شده اند.

در همین حال، انعام الدین رحمانی، سخنگوی پولیس کندز می گوید که وضعیت امنیتی در این ولسوالی به حالت عادی برگشته و نیروهای کمکی در این ولسوالی جابجا شده اند.

طالبان گفته اند که در این حملات تلفات زیادی بر نظامیان افغان وارد کرده اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن