افغانستاناقتصادیبازسازیبرگزیده های سایت

آمریکا صد میلیون دالر به صندوق وجهی افغانستان کمک کرد

ایالات متحده آمریکا امروز دوشنبه صد میلیون دالر تشویقی  را به صندوق وجهی بازسازی افغانستان کمک کرد.

به گزارش خبر گزاری رشد؛ اکلیل حکیمی وزیر مالیه افغانستان در هنگام امضای قرارداد کمک تشویقی ایالات متحده آمریکا گفت: این کمک در مقابل ۱۰ شاخص بازسازی که هر کدام ۲۰ میلیون دالر هزینه دارد سالانه از طرف ایالات متحده آمریکا پرداخت می شود.

وی افزود: ما در نیمه سال قرار داریم که از ۱۰ شاخص تعین شده بازسازی ۵ شاخص آن انجام شده و امروز شاهد امضای دریافت صد میلیون دالرمی باشیم.

وزیر مالیه افزود: ۵ شاخص  باقی مانده بازسازی تا آخر سال انجام خواهد شد و بعد از ارزیابی دوباره در آخر سال ۱۰۰ میلیون دالر دیگر که مجموعا ۲۰۰ میلیون دالر در سال می شود نیز به صندوق وجهی افغانستان پرداخت خواهد شد.

اکلیل حکیمی گفت: دادن مدیریت فضای هوانوردی افغانستان به یک کمپنی معتبر بین المللی که فضای افغانستان را درست مدیریت کند یکی از شاخص های تعین شده بود که موفقانه انجام شده است.

پرداخت الکترونیکی در سیستم تدارکات افغانستان، کار برای آوردن صلح و امنیت به زنان، تغیرات در موارد سیستم اصلاحات اداری، تعدیل قانون مالیات برعوائد، و طرح بودجه سازی ولایتی را وزیر مالیه از ۵ موارد دیگرعنوان کرد که در مقابل آن این صد میلیون دالر پرداخت شده است.

به گفته وزیر مالیه درسال گذشته نیز ۲۰۰ میلیون دالر آمریکایی را از این طریق دریافت کرده است.

برنامه ای که مبنی بر آن ایالات متحده آمریکا سالانه برای ۱۰ شاخص تعیین شده بازسازی در افغانستان ۲۰۰ میلیون دالر کمک تشویقی می کند از سال گذشته آغاز شده و تا سه سال ادامه خواهد داشت.

محمد رقیب فیاض-کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن