اخبار کوتاهافغانستان

آمریکا ملافضل‌الله را در افغانستان هدف قرار دهد

 

دولت اسلام‌آباد در پی حمله اخیر به دانشگاه «باچاخان»، از واشنگتن خواسته تا «ملا فضل‌الله» و افرادی که در فعالیت‌های تروریستی در خاک این کشور دست دارند را هدف قرار دهد.

به گزارش رشد، دولت اسلام‌آباد از واشنگتن خواسته تا «ملا فضل‌الله» سرکرده تحریک طالبان پاکستان و دیگر افرادی که در فعالیت‌های تروریستی مانند حمله اخیر به دانشگاه باچاخان دست دارند را هدف قرار دهد.

منابع امنیتی به «د نیوز» گفته‌اند که واشنگتن باید برای هدف قراردادن تحریک طالبان پاکستان که از خاک افغانستان علیه این کشور استفاده می‌کنند اقدامات لازم را انجام دهد.

به گفته این منابع، پاکستان احساس می‌کند که آمریکا در هدف قرار دادن پناهگاههای تحریک طالبان در افغانستان کوتاهی کرده است.

دولت اسلام‌آباد به مقامات آمریکایی گفته است که دستکم در هدف قرار دادن افراد وابسته به تحریک طالبان در افغانستان جدی باشند. این در حالی است که کابل همچنان تحت نفوذ دهلی‌نو قرار دارد.

چند ماه قبل اسلام‌آباد پرونده‌ دخالتهای هند را در اختیار مقامات واشنگتن و سازمان ملل قرار داد.

مقامات اسلام‌آباد روزهای گذشته اعلام کردند که حمله به دانشگاه باچاخان توسط افراد تحریک طالبان از خاک افغانستان انجام شده است، این در حالی است که «محمد خراسانی» سخنگوی تحریک طالبان  این ادعا را رد می‌کند.

منابع گفتند که «عمر منصور» مرد شماره یک حمله به مدرسه نظامی سال گذشته در پیشاور، حمله به دانشگاه باچاخان را بر عهده گرفته است.

اگرچه بعد از مدتی خراسانی ادعای منصور را رد کرد و این حمله را محکوم کرد، اما مقامات امنیتی اطمینان دارند که حمله به دانشگاه باچاخان با حمایت کامل ملافضل‌الله انجام شده است.

هفته پیش، سه فرد مسلح پس از ورود به دانشگاه «باچاخان» در منطقه چارسده در ایالت خیبرپختونخوا آغاز به تیراندازی کرده‌اند.

در این حمله حدود ۲۰ تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند.

اما حکومت افغانستان می گوید که ملا فضل الله در خاک افغانستان نیست و این ادعای پاکستان را همواره رده کرده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن