برگزیده های سایت

آیا پرچم داعش در بدخشان برافراشته شده است؟

چند روزی است در رسانه ها خبر از پایین کشیده شدن پرچم طالبان و برافراشته شدن پرچم سیاه داعش در ولایت بدخشان افغانستان به گوش می رسد اگر صحت این خبر که حتی منبع موثقی هم آنرا تایید نکرده محرز شود نشان از به رخ کشیده شدن قدرت خونخوار و جنایت کار یک گروه جنگ طلب دیگر در این منطقه است.

سوال اینجاست که آیا جنایات، فقر و تروریسم پروری در این کشور کافی نیست؟ آیا مقامات نظامی کشور جهت مقابله با این امر اقدامی مستمر و قاطع انجام می دهند؟  در این روزها که همه حواس ها به نشست وارسای معطوف است نشر این گونه اخبار چه اهدافی را دنبال می کند؟

پس از انتشار این اخبار سخنگوی طالبان ، ذبیح الله مجاهد، در تاریخ ۱۹/۴/۹۵ طی بیانیه ای این موضوع را تکذیب و آن را پخش آوازه های کاذب از سوی نزدیکان دولت کابل به رسانه ها می داند. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

امروز از بعضی نزدیکان دولت کابل شنیده می شد که در دره خستک ولسوالی وردوج بدخشان پرچم داعش برافراشته شده و بیرق سفید رنگ امارت اسلامی را به پرچم داعش تغییر داده اند.

آنها به گونه ای شایعه پراکنی میکنند که گویا افراد داعش در بدخشان ظهور کرده اند و تهدیدی را برای افغانستان و منطقه به بار خواهند آورد.  ما این شائعه واهی وابستگان دولت کابل را با جدیت تکذیب میکنیم، مناطق وسیع در بدخشان دره خستک ولسوالی وردوج نیز کاملا در تصرف مجاهدین امارت اسلامی افغانستان است که به غیر از آنها کسی دیگر در آنجا وجود ندارد و داعش نیز توانایی حضور در این منطقه را ندارد.

به تمام هموطنان اطمینان کامل میدهیم که به کسی اجازه نخواهیم داد امنیت منطقه را خراب نموده  و زندگی هموطنانمان را تهدید کند.

مسئله حضورداعش در کشور یکی از ابزارهای تبلیغاتی دولت کابل، اشغالگران و گروه های هم سو با آنها است که میخواهند بخاطر تداوم در حضور و اشغال کشور از آن سو استفاده کنند.

تعدادی از افراد داعش درمناطق محدود مرزی در ولایت ننگرهار حضور دارند که مبارزه ما علیه آنها جریان دارد و به جز این منطقه در هیچ جای دیگری از کشور انها توانایی حضور ندارند. مردم افغانستان علیه انها حساسیت شدید دارند و نیروهای ما نیز متوجه مشکلات و پی امد های ظهور داعش درکشور و منطقه هستند.

حال با کنار هم گذاشتن این دو خبر در عالم رسانه ای به این نتیجه می رسیم که خبر منتشر شده در بیانیه سخنگوی طالبان که از کذب حضور داعش در منطقه از صحت بیشتری برخوردار است زیرا دارای منبع موثق تری است. ولی درخواست این است در لابه لای این نشست ها که نگاه های زیادی به آن دوخته شده بحث امنیت و کش و قوس قدرت در گروه های جنگ جو به فراموشی سپرده نشود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن