تیتر یک

اتحادیه اروپا تهدید گروه های تروریستی در افغانستان را نگران کننده خواند

توماس نیکلاسن، نماینده‌ی ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان می‌گوید وضعیت بشردوستانه، حقوق بشر و تهدید روزافزون گروه‌های تروریستی در افغانستان نگران‌کننده است.
او امروز (سه‌شنبه، ۲۳ حوت) در توییتی نوشت صلح و ثبات در افغانستان مستلزم گفت‌وگوی ملی معتبر و فراگیر به سوی نظم قانون اساسی با یک نظام سیاسی فراگیر است.
پیشتر نیز نمایندگان ویژه‌ی نُه کشور غربی و اتحادیه اروپا در یک بیانیه‌‌ی مشترک تأکید کرده‌ بودند که دست‌یابی به صلح و ثبات در افغانستان مستلزم یک گفت‌وگوی ملی معتبر و فراگیر است که منجر به نظم قانون اساسی با یک نظام سیاسی فراگیر شود.
آن‌ها هم از آنچه که تهدید روزافزون گروه‌های تروریستی در افغانستان از جمله داعش، القاعده و تحریک طالبان پاکستانی خوانده بودند، ابراز نگرانی کرده و از طالبان خواسته‌اند که به تعهدات خود مبنی بر اجازه‌ندادن به فعالیت گروه‌های تروریستی پابند باشند.
نمایندگان کشورهای غربی در مورد وخامت روزافزون و نقض مکرر حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان، به‌ویژه زنان و دختران و همچنین اعضای اقلیت‌های قومی و مذهبی ابراز نگرانی کرده بودند.
آن‌ها خواستار لغو فوری ممنوعیت‌های غیرقابل قبول شده و گفته‌اند که این محدودیت‌ها از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به کسانی که بیشترین نیاز را دارند، جلوگیری می‌کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن