اخبار کوتاهافغانستان

اتحادیه اروپا نشست جهانی در مورد افغانستان برگزار می کند

اتحادیه اروپا در نظر دارد تا در مورد افغانستان نشست جهانی برگزار کند که در آن چگونگی آوردن صلح در افغانستان مورد بحث قرار بگیرد.

گفته می شود که این نشست در شهر بروکسل پایتخت بلجیم برگزار شود.
به گزارش رشد، هیلگا ماریا شمید، معاون دبیر کال اتحادیه اروپا در مورد مسایل خارجی افزوده است که قرار است اعضای اتحادیه اروپا نشستی را برگزار کند که در آن صلح در افغانستان بررسی شود.
آقای شمید گفته که قرار است اتحادیه اروپا یک نشست جهانی را در اواخر سال جاری در رابطه به روند گفتگو های صلح و برقراری ثبات در افغانستان میزبانی کند.
گفته می شود که این نشست در شهر بروکسل پایتخت بلجیم برگزار شود.
در این نشست نمایندگان از کشوی های آسیایی، امریکایی و اروپای باهم بحث و تبادله نظر کنند و مبارزه با هراس افگنی در افغانستان را بررسی کند.
در همین حال هیلگا ماریا شمید معاون دبیر کل اتحادیه اروپا گفته است که جنگ، هراس افگنی و بی ثباتی در افغانستان و منطقه مورد بررسی اعضای این نشست قرار بگیرد.
او گفته است که در این نشست که قرار است در بروکسل برگزار شود کمک های جهانی به افغانستان تا سال ۲۰۲۰ میلادی، نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
این مقام اروپایی در حالی از نشست صلح در مورد افغانستان خبر می دهد که پیش از این دفتر نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان اعلام کرده است که پروژه حکومتداری محلی در ۱۳ ولایت و ۲۲ شهرداری آغاز شده است.
آقای شمید گفته که قرار است نشست جهانی در مورد صلح در افغانستان به روزهای چهارم وپنجم ماه اکتوبر سال روان، در بروکسل برگذار شود.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن