افغانستانتیتر یک

اجرا نشدن معاشات کارمندان تذکره برقی؛ کارمندان: با درخواست معاش تهدید به منفک می‌شویم

شماری از کارمندان تذکره برقی ادعا دارند که حدود شش ماه معاشات خویش را دریافت نکرده و با درخواست معاش ازسوی مدیران‌شان تهدید به منفک می‌‍شوند.

برخی از کارمندان تذکره برقی که نمی‌خواهند نام آنها در خبر ذکر شوند به رسانه ها می‌‎گویند که معاش ماه سرطان خویش را دریافت نکرده و مقامات امارت اسلامی به آنها گفته که معاش ماه سرطان مربوط حکومت پیشین است و ارتباط با آنها ندارند.

یکی از این کارمندان به رسانه ها گفت:”طالبان معاش ماه سرطان ما را جواب داده و گفته اند که معاش ماه سرطان مربوط حکومت قبلی می‌باشد و مسوولیت آن به دوش ما نیست در حالیکه ما کار کردیم”.

او گفت:” چرا معاش ماه سرطان ما پرداخت نمی‌گردد؟ ما کار کردیم عواید آن نیز در خزانه دولت سرازیر شده است”.

یکی دیگر از این کارمندان نیز می‌گوید:” ما از ماه عقرب به این طرف یعنی حدود شش ماه معاش دریافت نکردیم ما نیاز به خرچ، خوراک و کرایه خانه داریم صاحب خانه ما نسبت به مایان بدبین شدند”.

او ادعا دارد:” هر زمان ما خواستار معاش می‌شویم ازسوی مدیران خویش تهدید به منفک کردن از وظیفه می‌شویم”.

اما مسوولان اداره ملی احصاییه و معلومات می‌گویند که جدول معاشات چهار ماهه همه کارمندان خویش را به وزارت مالیه ارسال کرده به زودی مشکل معاشات حل می‌گردد.

گفتی است که با تحولات سیاسی و نظامی بیش از شش ماه قبل در افغانستان که منجر به سقوط حکومت پیشین و تسلط مجدد طالبان بر افغانستان شد، سیستم ادارات دولتی و بانکی افغانستان برای چندین ماه مختل گردید که اداره احصائیه و معلومات هم از آن مستثنی نبود.

با این تحولات روند توزیع تذکره‌های برقی بعد از دو ماه توقف در اواخر ماه میزان دوباره آغاز گردید و طالبان معاشات ماه‌های اسد سنبله و میزان کارمندان تذکره‌های  برقی را پرداخت کردند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن