اخبار کوتاهافغانستان

ادامه‌ی همکاری ناتو در افغانستان حیاتی است

 

 

 

ریکس تیلرسون، وزیر خارجه‌ی امریکا در نخستین دیدار رسمی‌اش از مقر ناتو در بروکسل، گفته است که ادامه‌ی همکاری‌های عضوهای این سازمان در افغانستان “حیاتی” است.

به گزارش رشد، آقای تیلرسون افزوده است که کشورش به حمایت از ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان متعهد است و از نیروهای نظامی افغانستان حمایت می‌کند.

به گفته‌ی او، آموزش و مشورت‌دهی ناتو به نیروهای نظامی افغانستان باعث می‌شود که این کشور قابلیت‌های همکاری برای آوردن ثبات در منطقه‌ را داشته باشد و بر گروه‌های هراس‌افگن به شمول شبکه‌ی القاعده‌ و گروه داعش غالب شود.

این دیپلومات ارشد امریکایی به حمایت از روند صلح افغانستان و گروه طالبان نیز اشاره‌ای داشته است.

او گفته است که آوردن صلح در افغانستان که شامل حل و فصل نهایی نزاع میان حکومت افغانستان و گروه طالبان و حفظ منفعت‌های عضوهای ناتو است، سبب می‌شود که افغانستان دوباره به پناهگاه امن هراس‌افگنان مبدل نشود.

در حال حاضر ۸۴۰۰ سرباز امریکایی و پنج هزار سرباز کشورهای دیگر عضو ناتو در قالب ماموریت حمایت قاطع در افغانستان مشغول آموزش و مشورت دهی به نیروهای نظامی کشور است.

اخیرن جان نیکلسون، فرمانده عمومی نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، گفت که برای “شکستن بن بست جنگ” میان حکومت افغانستان و گروه داعش، به “پنج هزار سرباز” دیگر ضرورت دارد.

حکومت امریکا در حال بررسی این موضوع است و قرار است به زودی هیاتی متشکل از مقام‌های امریکایی، ناتو و اتحادیه‌ی اروپا به افغانستان سفر کند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن