افغانستانبرگزیده های سایتجهان

ادامه همکاری های پولیس اتحادیه اروپا برای آموزش پولیس افغان

فرمانده پولیس اتحادیه اروپا در دیدار با وزیر امور داخله در کابل به ادامه همکاری‌ها با نیروهای پولیس کشور متعهد شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ وزارت امور داخله با نشر خبرنامه ای گفته است که تاج محمد جاهد وزیر امور داخله و استر ناوال فرمانده پولیس اتحادیه اروپا در کابل دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار دو طرف در مورد روابط و ادامه همکاری‌ها در جهت انتقال کمک‌های جامعه جهانی به وزارت امور داخله افغانستان، حمایت، آموزش و تجهیز نیروهای پولیس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

آقای جاهد در این دیدار گفت: پولیس اتحادیه اروپا در ۱۵ سال گذشته دربخش‌های آموزش، تجهیز و مبارزه علیه تروریزم با وزارت امور داخله افغانستان همکاری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پولیس افغانستان وظیفه خود را در عرصه‌های گسترش قانون و مبارزه با گروه‌های تروریستی در سراسر کشور به پیش می‌برد و توان اجرای عملیات‌های نظامی را کسب کرده است.

در ادامه فرمانده پولیس اتحادیه اروپا نیز افزود: کمک‌های پولیس اتحادیه اروپا به نیروهای امنیتی افغان ادامه خواهد داشت و این کشور را برای مبارزه با تروریزم تنها نخواهد گذاشت.

ناوال اظهار داشت: پولیس اتحادیه اروپا در راستای ایجاد صلح وثبات در کشور و منطقه اهداف مشترکی با دولت افغانستان دارد.

وی گفت: جامعه جهانی به ویژه پولیس اتحادیه اروپا بعد ازسال ۲۰۱۶ نیز با مردم افغانستان خواهد بود و در جهت تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان متعهد بوده و در این راستا بیشترین تلاش‌ها را انجام خواهد داد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن