اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

ارگ در پی اصلاحات نیست/ داکتر عبدالله یک قدم پس یک قدم پیش میگذارد

فهیم دشتی سخنگوی کمیته گزینش امروز  از تغییرات در ساختار این کمیته اعتراض کرده و گفت حلقه مشخص در ارگ ریاست جمهوری باعث تغییر در ساختار کمیته گزینش شده است.

آقای دشتی از سوی فدراسیون خبرنگاران برای عضویت در کمیته گزینش معرفی شده بود و در دهم جدی به عنوان سخنگوی این کمیته معرفی شد.

به گزارش رشد، فهیم دشتی امروز در یک کنفرانس گفت « حلقه خاص در ارگ ریاست جمهوری تلاش کرده که ساختار کمیته گزینش تغییر کرده و در مرحله معرفی این کمیته به مجلس نمایندگان نیز کوشیده است که کمیته گزینش از سوی مجلس نمایندگان رد شود».

آقای دشتی توضیح داد که رییس جمهور در این تغییرات نقش ندارد اما افرادی خاص به رییس جمهور مشوره نادرست می‌دهند و به خاطر اهدافی که دارند تلاش می نمایند که روند اصلاحات در ساختار نهادهای انتخاباتی را به نفع شان تغییر دهند و این افراد در تغییر ساختار کمیته گزینش نقش دارند.

آقای دشتی از حنیف اتمر، ستار سعادت، محمد اکرم اخپلواک و اکلیل حکیمی نام برد و گفت آنها  در تغییر ساختار کمیته گزینش نقش داشته اند.

او گفت « حنیف اتمر و ستار سعادت پیش از شروع مجلس نمایندگان یک فهرستی را به ریاست اجراییه نشان داده و خواستار برکناری دو عضو کمیته گزینش شده است».

همچنان آقای دشتی در این کنفرانس خبری اشاره کرد که رییس‌های شورای ملی نیز تلاش کرده که خود شان در کمیته گزینش قرار بگیرند، درحالی که همین‌ها بودند که اعضای کمیشنران کمیسیون‌های انتخاباتی را انتخاب کرده بودند که انتخابات را به انحراف کشاندند.

آقای دشتی گفت بخاطر این موضوعات را با رسانه‌ها شریک می‌سازد که پیش از شروع به کارش تعهد کرده بود که مشکلات و نارسایی‌هایی که در جریان کارش به وجود آید به مردم و رسانه‌ها شریک می‌سازد.

او همچنان گفت « اعتراض من برای امتیاز گیری نیست و به این هدف است که مردم بدانند که چگونه افراد خاص یک روند ملی را به نفع خویش پیش می‌برند».

این اعتراض سخنگوی کمیته گزینش در حالی صورت می‌گیرد که در فرمان تقنیتی جدید ریاست جمهوری نام های  محمد فهیم دشتی سخنگوی این کمیته، و نماینده خبرنگاران و نادر هوتک نماینده اصلاحات اداری و خدمات ملکی  از فهرست اعضای کمیته گزینش خط زده شده است و به جای آنها رییس مجلس نمایندگان و سنا عضو کمیته گزینش معرفی شده‌اند.

او همچنان با انتقاد از داکتر عبدالله عبدالله گفته است که رییس اجرایی در خصوص اصلاح نظام انتخاباتی یک قدم پیش و یک قدم پس می گذارد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن