اجتماعیافغانستانتیتر یک

از آغاز سال تا به حال بیش از ۲۱۲ هزار افغان مجبور به فرار شدند

به گزارش سازمان ملل متحد از آغاز سال میلادی تا به حال بیش از۲۱۲ هزار افغان به خاطر خشونت ها در کشورشان در حال فرار هستند.
یک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به سرویس خبرگزاری پروتستان (ای پی دی) گفت، تنها در هفته گذشته بیش از ۱۰ هزار تن در داخل کشور از جنگ ها میان نیروهای حکومتی و ملیشه های بنیادگرای طالبان به جای امنی فرار کرده اند.
ینس لِرکه، یک سخنگوی اداره سازمان ملل برای هماهنگی کمک های بشردوستانه گفت، تقریبا ۴۰ درصد از آن هایی که تازه فرار کرده اند، مناطق محل زندگی شان را در شمال و شمال شرق افغانستان ترک کرده اند تا در دیگر مناطق کشور پناه جویند. او افزود در مجموع رفت و آمد آوارگان در این کشور جنگ زده بسیار نامنظم است.
در حالی که آوارگان افغان از کشورهای همسایه مانند پاکستان به مناطق محل زندگی شان در افغانستان برمی گردند، گروه های دیگری هستند که درگیری ها آن ها را مجبور به فرار می کند.
به گزارش سازمان ملل در مجموع در داخل و خارج کشور چندین میلیون افغان در حال فرار هستند.
اداره مهاجرت آلمان فدرال نیز به خاطر وضعیت امنیتی دشوار افغانستان تصمیم گیری راجع به درخواست های پناهندگی آوارگان از این کشور را متوقف کرده بود. در پی ارزیابی جدید وضعیت امنیتی، قرار است که این اداره کارش را از سر بگیرد.
در اواخر ماه می سال روان، یک حمله در نزدیک سفارت آلمان در کابل رخ داد که قربانیان بسیاری گرفت.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن