اخبار کوتاهبرگزیده های سایت

از حملات تروریستی در پروان و ننگرهار جلوگیری صورت گرفت

ریاست امنیت ملی می گوید که از حمله تروریستی در ولایت پروان و ننگرهار جلوگیری صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ ریاست عمومی امنیت ملی با نشر خبرنامه‌ای می گوید که این ارگان به سلسله فعالیت های کشفی خویش پلان های تروریستی شبکه حقانی را کشف و اسامی وطن خان طراح حملات انتحاری و تهاجمی شبکه متذکره را با یک تن همکار دیگرش و مقدار زیادی سلاح و مهمات از ساحه ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت نموده و از حملات تروریستی در دو ولایت کشور جلوگیری کرده است.
بر اساس این خبرنامه،‌ شبکه تروریستی حقانی قصد داشت تا با استفاده از یک موتر بم و چند تن افراد انتحاری حمله انفجاری و تهاجمی را بالای مقام ولایت پروان و حمله دیگر را در ولایت ننگرهار سازماندهی نماید.
در خبرنامه نگاشته شده است: بدین منظور شبکه حقانی یک تن از اعضای خویش بنام وطن خان مشهور به (حمزه منصور) را در آنسوی خط فرضی دیورند موظف نموده بود تا حمله گسترده انتحاری و مسلحانه را بالای مقام ولایت پروان سازماندهی نماید. وطن خان از جمله طراحان حملات انتحاری و تهاجمی شبکه حقانی به شمار میرود.
وطن خان غرض سازماندهی حملات تروریستی عازم کابل گردیده بود و قصد داشت بعد از انجام حمله بالای مقام ولایت پروان حمله انتحاری و انفجاری دیگری را در ولایت ننگرهار سازماندهی نماید.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن