افغانستانبرگزیده های سایتجهان

از دولت افغانستان در مذاکرات صلح حمایت می‌کنیم

سرتاج عزیز تاکید کرد که اسلام‌آباد موارد ترجیحی در افغانستان ندارد و از اولویت‌های مورد نظر دولت کابل برای پیگیری صلح و سازش، حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ سرتاج عزیز معاون نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی با استقبال از توافق دولت وحدت ملی و حزب اسلامی گفت: به نظر می‌رسد که این توافق سایر گروه‌ها را هم برای مذاکره ترغیب و تشویق کند. این گروه‌ها باید بدانند که این افغانستان دیگری است که خواهان صلح است و اکثر مردم آن دلشان نمی‌خواهد که به گذشته بازگردند.

مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان گفت که پیام اسلام آباد به تمام شورشیان بلند و واضح است: هیچکس نمی‌تواند افغانستان را به چنگ خود بگیرد و کلید صلح در مذاکرات است. مایل هستیم که دولت وحدت ملی و طالبان به نوعی مسائل فی ما بین را حل و فصل کنند و ما آماده هرگونه حمایت از این روند هستیم. ما از اتفاق آراء در روند صلح در کابل استقبال می‌کنیم و امید داریم که همه طرف‌ها برای پیوستن به آن ترغیب شوند.

مشاور نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی گفت که اسلام‌آباد هر کاری برای قانع کردن جناح‌های طالبان برای شرکت در روند صلح انجام می‌دهد و شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از آنها اکنون برای پیوستن به این روند مایل هستند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن