اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

از مواضع تازه دولت افغانستان و گروه طالبان استقبال می کنم

 

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان به دنبال چهارمین نشست چهارجانبه و اعلام اعضای نشست مبنی بر از سر گیری گفت‌گوهای صلح حکومت افغانستان با طالبان گفته‌است که این تصمیم دولت افغانستان و طالبان یک پیام مثبت برای روند صلح است.

به گزارش اکسپرس تریبیون، محمد نواز شریف در دیدار با عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان گفته‌است که اعضای نشست چهارجانبه اجرای خوبی را داشته‌اند.

او گفته‌است که نقش پاکستان در تلاش‌های صادقانه و سازگار برای تامین روند صلح و آشتی با مالکیت افغانان صلح پایدار را در افغانستان به ارمغان خواهد آورد.

نواز شریف یادآور شده که تروریزم دشمن مشترک افغانستان و پاکستان است و هردو کشور به خاطری که از شر این پدیده نجات یابند باید مشترک کار نمایند.

این در حالی‌ست که نواز شریف در ماه دوم سال جاری در سفرش به کابل در نشست خبری مشترک با رییس جمهور غنی نیز تاکید کرد که دشمن افغانستان دشمن پاکستان و دوست افغانستان دوست پاکستان است اما پس از آن حمله‌های مرگ‌بار افزایش یافت و منجر به تیره‌شدن روابط دو کشور گردید.

در همین حال عبدالرؤوف ابراهیمی رییس مجلس نماینده‌گان افغانستان تاکید کرده که هردو کشور باید در تعهدشان در مورد صلح و مبارزه با تروریزم ثابت‌قدم باقی بمانند.

اکنون پاکستان طرف اصلی و تاثیرگذار در روند صلح افغانستان به حساب می‌آید و پس از شکل‌گیری گروه چهارجانبه با حضور چین و امریکا در این زمینه، تا کنون ظاهرن در این مورد متعهد است.

قرار است نخستین دور گفت‌گوهای رسمی حکومت افغانستان با طالبان در یکی دو هفتۀ پیش رو در اوایل ماه مارچ در اسلام‌اباد برگزار گردد و خوش‌بینی‌هایی نیز نسبت به آن وجود دارد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن