اخبار کوتاهافغانستاناقتصادی

استفاده از کلدار در سپین‌بولدک قندهار ممنوع شد

 

مسوولان محلی ولایت کندهار اعلام کرده اند که داد وستد با اسعار خارجی به ویژه کلدار، در برخی از ولسوالی‌های این ولایت ممنوع اعلام شده است.

جنرال رازق، فرمانده پولیس کندهار به تلویزیون۱ گفت که دولت محلی به گونه‌ی جدی داد وستد در ولسوالی سپین‌بولدک این ولایت را ممنوع کرده است.

او افزود که استفاده از بانکنوت‌های کلدار پاکستان در معاملات بازرگانی در سپین بولدک، ماهانه ۱۰۰هزار دالر به بانک‌های پاکستانی مفاد می آورد.

به گفته‌ی رازق، ممنوعیت استفاده از کلدار در داد وستد بازرگانی در این ولایت را سبب بالا رفتن ارزش پول افغانی شده و او تاکید کرد که دامنه این روند به ولایات نزدیک نیز کشانده خواهد شد.

مسوولان امنیتی در قندهار ظاهرن در این اقدام شان جدی به نظر می رسند وهشدار می دهند پس از این با افرادی که از بانکنوت های پاکستانی در دادوستد شان استفاده کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

این اقدام با استقبال بیشتر باشنده گان قندهار نیز روبه روشده است.

آنان ابراز امیدواری می‌کنند که این روند دایمی باشد نه مقطعی وکوتاه مدت.

شماری از شهروندان کندهار به خبرنگار ما گفته‌اند، خرسند هستند که پول افغانی در معاملات کوچک و بزرگ در این ولایت تبادله می‌شود.

عطالله محبوب، شهردار سپین بولدک هم وعده می دهد که در راستای کنترول قیمت ها تلاش می کند و با کسانی که در معاملات بازرگانی خود از کلدار پاکستان استفاده کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

سهل انگاری مسوولان سبب شده است که هنوزهم در شماری از بازار های مناطق مرزی شرق، غرب وجنوب کشور در معاملات بازرگانی از ارزهای خارجی کلدار وتومان استفاده شود.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن