افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

استفاده طالبان از مساجد به عنوان سپر دفاعی در فراه

مقامات در ولایت فراه می گوید که شورشیان از مساجد این ولایت به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، مقامات می گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان پس از حمله بر یک پوسته پولیس ملی در مربوطات مرکز این ولایت، وارد یک مسجد شده و از آن‌جا به درگیری با نیروهای امنیتی پرداختند.

محب‌الله محب، سخن‌گوی فرماندهی پولیس فراه می گوید که جنگ‌جویان گروه طالبان حوالی ساعت ۱۱:۰۰ شب گذشته (پنج‌شنبه،۲۷ سرطان) بر یک پوسته پولیس ملی واقع در روستای «قلعه غلام‌صدیق خان» در مرکز این ولایت حمله کردند.

آقای محب گفت که حمله‌ی طالبان از سوی نیروهای پولیس به عقب زده شد و جنگ‌جویان این گروه برای حفاظت از جان‌شان از مسجدی در این روستا به‌عنوان سپر دفاعی استفاده کردند.

وی افزود که درگیری پولیس با جنگ‌جویان طالب چند ساعت به درازا کشید و سرانجام دو طالب مسلح در این درگیری کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.

به گفته‌ی آقای محب قسمت‌های از این مسجد به‌شمول محراب آن در پی تیراندازی جنگ‌جویان طالب تخریب شده است.

او افزود که در این درگیری به‌شمول کشته‌شدن یک تک‌تیرانداز گروه طالبان سه نفر از نیروهای پولیس ملی فراه نیز به‌صورت سطحی زخم برداشته‌اند.

در همین حال شورای ولایتی فراه سپرقراردادن مکان‌های مقدس از سوی طالبان را محکوم می‌کند.

شاه‌محمود نعیمی، معاون شورای ولایتی فراه در گفتگو با رسانه ها گفته است که این اولین باری نیست که طالبان از مساجد به‌عنوان سپر دفاعی استفاده می‌کنند.

به گفته‌ی آقای نعیمی، در سال‌های اخیر جنگ‌جویان طالب از خانه‌های مسکونی مردم، مکتب‌ها و مسجدها برای حفاظت از جان‌شان به‌عنوان سنگر استفاده کرده‌اند که در این درگیری‌ها علاوه بر تخریب اموال عامه، افراد بی‌گناه نیز کشته شده‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن