افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

استقلال نقطه مشترک باشد برای ملت سازی؛ نه قوم گرایی

شبکه فعالان جوان برای اصلاح و تغیر و نهاد های مدنی همسو، بعد از ظهر امروز پنج شنبه از نود هفتمین سالروز استرداد و استقلال کشور طی یک مراسم خاص تجلیل به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری رشد: سید محمود میثم احسانی معاون اجرایی شبکه فعالان جوان برای تغیر و اصلاح که  به نماینده گی  از نهاد های مدنی همسو در این مراسم صبحت میکرد گفت: استقلال نقطه مشترک باشد برای ملت سازی نه قوم گرایی.

احسانی با بیان اینکه آزادی همه اقوام افغانستان تحت نام ملت، تجدد گرایی درهمه عرصه ها و تحصیل زنان از اهداف اصلی امیر امان الله خان بوده است گفت: امروز مسوولیت جوانان افغانستان است که ازاستقلال در راه ملت سازی استفاده کنند.

احسانی با ابراز تاسف افزود: ما امروز با دیدگاه  قوم گرایی در حق بزرگان امثال چون امان الله خان که درعرصه استرداد و استقلال افغانستان تلاش کردند خیانت می کنیم.

آقای احسانی دیدگاه قوم گرایی را در افغانستان فاجعه خوانده افزودند که خواست امان الله خان آزادی ملت  و وحدت ملی مردم  افغانستان بود نه چیز دیگر.

احسانی ازتمام اقشار مردم افغانستان می خواهد که تعلقات قومی را کنار گذاشته و در مسیر محکم کردن پایه های ملت سازی در افغانستان حرکت  کنند و در مقاطع حساس صدای واحد را بلند نماید.

معاون اجرایی شبکه فعالان جوانان برای تغیر و اصلاح می گوید: مردم افغانستان باید از کشور های همسایه خود الگو گرفته و در مسیر وحدت و همدلی حرکت کنند.

سید میثم احسانی خطاب به سران حکومت وحدت ملی گفت: دیگر از تریبون دولت وسیله تفرقه و نفاق میان ملت افغانستان نشود.

احسانی از سران حکومت می خواهد که به خاطر چوکی دیگر مایه فساد در افغانستان نشود.

آزمون هارون و جاوید احمد از دیگر سخنرانان این محفل بودند که هر کدام در تحکیم وحدت ملی میان اقوام افغانستان تاکید کردند.

گفتنی است که از روز استرداد و استقلال کشور همه ساله از سوی مقامات حکومتی و نهادی مدنی و جوانان در کشور تجلیل به عمل می اید.

نودوهفت سال قبل در چنین روز؛ امیر امان الله خان در جنگ سوم افغان انگلیس پیروز شد و رسما استقلال افغانستان را اعلام کردن.

 

 

 

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن