افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

اشتراک هیأت ده نفری طالبان در نشست مسکو

به گزارش خبرگزاری رشد، محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۶ حوت) در یک نوار صوتی می‌گوید که رهبری این هیأت را ملابرادر بر عهده خواهد داشت.

دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام کرده است که یک هیأت ده نفری این گروه به شمول ملاعبدالغنی برادر، معاون سیاسی آنان در نشست مسکو اشتراک خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رشد، محمد نعیم وردک، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر بامداد امروز (سه‌شنبه، ۲۶ حوت) در یک نوار صوتی می‌گوید که رهبری این هیأت را ملابرادر بر عهده خواهد داشت. آقای نعیم، جست‌وجوی یک راه حل سیاسی برای پایان جنگ در کشور را از اهداف اشتراک هیأت طالبان در نشست مسکو می‌خواند.

نشست مسکو در پیوند به صلح افغانستان قرار است تا دو روز دیگر برگزار شود. در این نشست افزون بر نماینده‌گان دولت افغانستان و گروه طالبان، نماینده‌گان دیپلماتیک چین، پاکستان، ایران، امریکا و شماری از کشورهای منطقه نیز اشتراک خواهند کرد.

این نشست در مورد صلح افغانستان در حالی برگزار می‌شود که به تازه‌گی وزارت خارجۀ امریکا طرح ایجاد حکومت مشارکتی را در افغانستان روی دست گرفته است. قرار است در پیوند به این طرح در یک نشست دیگری که تا کمتر از ده روز دیگر انقرۀ ترکیه برگزار خواهد شد، تصمیم گرفته شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن