اجتماعیبرگزیده های سایت

اعتراض های شدید علیه فلم پانی پت در هند

پس از واکنش‌های شماری از افغان‌ها در مورد فلم پانی پت، اکنون باشندگان ایالت راجستان داستان این فلم را محکوم کرده و در مقابل آن اعتراض کرده اند.

بر اساس گزارش اندیا تودی، باشندگان ایالت راجستان علیه فلم پانی پت دست تظاهرات زده و گفته اند که در این فلم تصویر نادرستی از قوم “جت” به نمایش گذاشته شده است.

فلم پانی پت؛ یک خیانت بزرگ: دلیل اصلی شکست مرهاته‌های هند در مقابل پادشاه افغان، احمد شاه ابدالی، را خیانت برخی از شاهان محلی هندی دانسته است.

در این فلم، پس از آنکه درخواست سورج مل، یکی از شاهان محلی جت از سوی سرلشکر مرهاته‌ها رد می‌شود، از شرکت در جنگ بر ضد لشکر ابدالی خود داری می‌کند که این امر باعث ضعف مراهاته‎ها می‌شود.

باشندگان راجستان ادعا کرده اند که این فلم تصویر نادرستی از شاه راجستانی را به نمایش گذاشته و در مورد او پیام نادرستی ارایه می‌کند. جت‌های هند تندیس اشیتوش گواریکر، کارگردان فلم پانی پت را نیز به آتش کشیدند.

وشویندر سنگ، وزیر سیاحت ایالت راجستان در صفحه تویتر اش نوشته است که در فلم پانی پت رویداد های تاریخی تحریف شده است.

او نوشته است:” در روشنی اعتراضات جت اجتماعی جت ها در هریانا، راجستان و سایر ساحات در شمال هند، من به این باورام که برای جلوگیری از بی نظمی عامه، نمایش این فلم باید منع شود.”

شماری از افغانانی که در ایالات متحده این فلم را تماشا کردند در صحبت با صدای امریکا، داستان فلم را یک “رویداد تاریخی نه بلکه یک صحنۀ تفریحی” خوانده و گفته اند که با تماشای این فلم “وقت و پول” شان را ضایع کردند.

منتقدین افغان این فلم همچنان گفته اند که در فلم پانی پت، هندی‌ها مردم متمدن و آرام و بر عکس افغان‌ها خشن و مردم بی‌فرهنگ و تمدن نمایش داده شده اند.

براساس گزارش های رسانه های هند، فلم پانی پت تا حال نتوانسته است در آمد خوبی داشته باشد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن