افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

اعلام حمایت چندین نهاد فرهنگی از حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان +عکس

مراسم باشکوهی به منظور اعلام حمایت جمعی از مسئولین و اعضای «سازمان قلم انداز» و «سازمان نواندیشان» از حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در شهر کابل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ استاد ابوالحسین یاسر سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در این مراسم گفت: خداوند در قرآن مجید میفرماید که سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهیم تا اینکه خودشان در نفس های خود تغییر وارد نکنند.

وی افزود: این تغییر و تحول وارد کردن در زندگی و سرنوشت انسان میسر نمی شود مگر اینکه آدم به خدا نزدیک باشد، تغییر آمدن، تغییر آوردن در نفس ما، تغییر در اعمال ما و در عملکرد های ما کاری ساده و بسیط هم نیست.

استاد یاسر افزود: «وقتی آدم اراده می‌کند و تصمیم قاطع می گیرد که من باید بر نفس خود حاکمیت داشته باشم، بر اعمال خود نظارت داشته باشم و در گفتار و کردار خود خدا را حاضر، شاهد و ناظر ببینم، این تصمیم تصیمی ساده نیست، کسی یا کسانی می توانند این تصمیم را بگیرند که واقعاً به خدا بپیوندند، به خدا نزدیک باشند، با خدا عرض نیاز داشته باشند، فکر توحیدی داشته باشند، نظر توحیدی داشته باشند، دید الهی داشته باشند».

وی ادامه داد: چنین توفیقی میسر نمی شود، مگر اینکه انسان فکر کند یکی از آیات بسیار قوی و یکی از مسایل بسیار عمده  در ادیان توحیدی و در دین مبین اسلام و در همۀ ادیان توحیدی بسیار موثر و تأثیر گذار و قابل ارزش است.

سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان تصریح کرد: از این‌رو است که انسان باید برای همه اعمال، کردار و گفتاری که انجام می دهد خوب فکر کند. منبع و منشأ تمام گفتار و گفتمان ما، چه گفتمان سیاسی، چه گفتمان اجتماعی و چه گفتمان اخلاقی اگر فکر و اندیشه بود، هیچگاه به خطا نمی رود.

وی علاوه کرد: «هیچگاه گفتار و موضعگیری های ما در تقابل با انسان های فهیم و دانشمند و مکاتب الهی و مکاتب توحیدی قرار نمی گیرد، هیچگاه از اندیشه های مکتب انسان ساز اسلامی تخطی نمی کنیم. هرگز با معیار های عقل و منطق و معیار های شرعی در تقابل قرار نمی گیریم. از همینجا است که خداوند تبارک و تعالی (ج) انسان به تفکر و تدبر تشویق می کند و دستور می دهد. پس چرا ما از تفکر و اندیشیدن در مسائل خویش کوتاهی کنیم؟ در یکی از آیه های قرآن کریم خداوند متعال(ج) انسان عاقل را به وجه خوبی معرفی می کند».

استاد یاسر گفت: «یکی از صفات انسان عاقل از نظر قرآن کریم اینست که به آیه ها و نشانه های خداوند می‌اندیشد. اینجاست که تفکر و تعقل از نظر مکتب مقدس و مبین اسلام جایگاه خاصی دارد. انسان اگر فکر کند و اموری را که از روی تدبیر و آگاهی انتخاب نماید هیچگاهی به خطا نمی‌رود، انسان اگر عاقلانه فکر کند خودش را به گناه آلوده نمی‌سازد. اگر کاری را که می خواهد انجا دهد، روی آن قبلاً خوب فکر کند، اشتباهی در کارش رخ نمی دهد، انسان اگر فکر سالم و تعهد با معبودش داشته باشد، هیچگاهی به خودش اجازه نمی دهد تا حق کسی را غصب و یا پایمال سازد. انسان اگر سالم فکر کند هیچگاه در مورد خود، سرنوشت خود، سرنوشت جامعه خود و سرنوشت یک جمع دیگر معامله نمی کند .جوانی که از روی تفکر قدم بردارد، آینده درخشان خواهد داشت. جوانی که فکر می کند و صاحب تدبیر و اندیشه باشد، فردا و فردا ها می تواند به عنوان انسان  مسئول و مدیر ارشد این کشور و این سرزمین نقش ایفاء کند».

سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان می گوید: تمام جوانانی که صاحب فکر و اندیشه باشند، یقیناً که می توانند در تعیین سرنوشت جامعۀ نقش با ارزشی ایفا کنند. حتی می توانند سرنوشت یک جامعه را عوض کنند، به درد ها و مشکلات مردم رسیدگی نمایند. کسانیکه صاحب فکر، اندیشه و تعقل هستند آسان‌تر از دیگران می توانند به خداوند سبحان(ج) نزدیک باشند. پس از برکت فکر و اندیشه است که انسان راه معقول، راه مثبت، راه فوز، فلاح، رستگاری و راه نجات خود، جامعه و مردم را می تواند پیدا کند.

استاد یاسر تصریح کرد: ما مردم افغانستان به عنوان مردمی که در سرزمینی زندگی می کنیم که همه منابع بشری و خدادادی داریم و در دسترس ما قرار گرفته است، همیشه به عنوان یک کشور عقب مانده قرار داریم. در کشوری که همیشه آتش جنگ می سوزد و همیشه در بخش های متعدد و در ابعاد مختلف به این کشور نگاه کنیم، چه قدر از کاروان تمدن بشری عقب مانده ایم؟.

وی گفت: یکی از دلایلی که من امروز می توانم عقب ماندگی‌ها را استنباط کنم این است که یقیناً ما به فکر کردن و اندیشیدن در تمام امور کشوری و مملکتی خود نیاز مبرم داریم. ما در ارتباط با همۀ گفتارها، پندارها، عملکردها و تصامیم خود به درستی فکر نمی کنیم و کارهای ما اکثراً سطحی نگرانه است. اگر ما مردم افغانستان خوب و عمیق فکر می کردیم و عقل و خرد جمعی خویش را به کار می گرفتیم، امروز کشور ما اینگونه دستخوش یک سلسله بدبختی ها و عقب ماندگی ها نبود.

سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان خاطر نشان ساخت:‌ «جدا از کسب علم دانشی که انسان می‌رود دانشگاه و درس می خواند، مکتب می خواند و علم می آموزد، علم آموختن غیر از فکر کردن است فکر کردن امکان دارد که یک دانشمند بسیار بزرگ، یک پروفیسور یک آدم توانمندی که از لحاظ علم و دانش در رده های بالای باشند، اما وقتی تفکر و تدبر در امور نداشته باشند، به همان شعر بر می گردد که عالم بی عمل و چشمۀ بی آب یکی است».

وی گفت: از شما توقع می‌رود که با فکر و اندیشه سالم، خود تان را مسلح و مجهز سازید و برای یک آیندۀ روشن، آینده ای که در آنجا اعتماد، وحدت، اخلاق، پاکی، صداقت، انسانیت، شفقت، مهربانی و محبت حاکم باشد آمادگی بگیرید.

استاد یاسر ادامه داد:‌ شما نسلی هستید که در حساس ترین شرایط و بحرانی ترین مقط تاریخ این وطن رشد کرده اید و چشم امید این ملت سلحشور، متدین و شهید داده فقط به شما دوخته شده است، ما با اطمینان گفته می توانیم که شما این توانائی را دارید و خواهید داشت که سرنوشت فردا و فرداهای این سرزمین مقدس اسلامی را به خوبی رقم بزنید.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن