افغانستانبرگزیده های سایت

پول‌های ۲۴۰۰ پروژۀ شورای عالی صلح دزدیده شده‌

مسوولان در شورای عالی صلح می گویند که پول‌های ۲۴۰۰ پروژۀ شورای عالی صلح دزدیده شده‌اند و اعضای برجستۀ این شورا از سوی سفارت‌ها معاش می‌گرفتند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ شهزاده شاهد، سخنگوی شورای عالی صلح در صحبت به تلویزیون طلوع گفته است که افراد کلیدی دبیرخانۀ شورای عالی صلح برای سفارت‌ها کار می‌کردند.

شهزاده شاهد، اظهار داشت: “رییس‌جمهورغنی و داکتر عبدالله هم بشنوند. یک کسی در شورای عالی صلح کار می‌کرد و حالا در وزارت دفاع کار می‌کند. او ماهانه ۹۰۰۰ یورو از یک سفارت معاش می‌گرفت.”

شهزاده شاهد در ادامه گفت: “شورای عالی صلح به یک تلویزیون سه‌ونیم میلیون دالر می‌داد که خبر‌های مربوط به شورای عالی صلح را نشر می‌کرد.”

آقای شاهد افزود: “۲۴۰۰ پروژه در ولایت‌ها از سوی شورا تأیید شده بود و پول‌های آنان دزدی شده‌اند.”

این عضو شورای عالی صلح می‌گوید که در این شورا برخی از افرادی هم هستند که توان کار را ندارند و کمتر به نشست‌های این شورا حاضر می‌باشند؛ اما معاش می‌گیرند.

شورای عالی صلح تا هنوز دراین باره چیزی نگفته‌است.

این اظهارات پس از آن مطرح می شود که نزدیک به دوماه می شود که تشکیلات جدید شورای عالی صلح به رهبری پیرسید احمد گیلانی آغاز به کار کرده است.

قبل ازاین نیز بار‌ها مردم و مقامات دولتی از کارکرد شورای عالی صحل انتقاد کردند و این نهاد را یک شورای ناکام در راستای تامین صلح در کشور عنوان کردند.

پس از آن که حکومت وحدت ملی روی کار آمد برای مدت یک سال شورای عالی صلح توسط پرست اداره می شد که سرانجام جامعه جهانی اعلام کرد که اگر تشکیلات جدید این شورا آغاز به کار نکند آنان بودجه اختصاصی به این نهاد را قطع می کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن