تیتر یک

افزایش اسلام هراسی در جرمنی در سال جاری میلادی/250 مورد جنایت در نیمه اول 2023 به ثبت رسیده است

براساس آمار منتشر شده از سوی وزارت امور داخله جرمنی، در نیمه نخست سال 2023 میلادی بیش از دویست و پنجاه مورد جنایت ناشی از اسلام هراسی توسط پلیس این کشور به ثبت رسیده است.
به گزارش سرویس ترجمه رشد به نقل از “Muslim News” در بازه زمانی ژانویه تا ژوئیه سال جاری میلادی بیش از ده ها مسجد تخریب شده و ده ها مسلمان مورد ضرب و شتم فیزیکی یا توهین کلامی در خیابان ها و اماکن عمومی قرار گرفته اند. هفت نفر نیز در جریان حملات زخمی شده اند.
وزارت امور داخله جرمنی در پاسخ به استیضاح پارلمانی از سوی حزب چپ اپوریسیون آمار فوق را منتشر کرده است.
براساس این آمار، جنایات ضد اسلامی اتفاق افتاده شامل “جنایات ناشی از تنفر، نامه های تهدید آمیز، آزار و اذیت جسمی و کلامی و آسیب به اموال و حملات گروه های افراطی” می باشد.
حدود صد و بیست و چهار مورد از این جنایات بین ماه های ژانویه و آوریل سال جاری میلادی و صد و سی و چهار مورد در بازه زمانی آوریل تا ژوئن اتفاق افتاده است.
وزارت امور داخله جرمنی در عین حال اعلام کرد تحقیقات جنایی در ارتباط با چندین مورد دیگر ادامه دارد اما تاکنون هیچ کس در این ارتباط بازداشت نشده است.
طبق آمار منتشر شده، بیشتر جنایات در استان های شرقی آلمان که احزاب راست گرای افراطی در آنها فعالیت دارند اتفاق افتاده است.
در عین حال حوادث ناشی از اسلام هراسی در برلین، پایتخت جرمنی، و شهرهای شرقی “کلن، فرانکفورت و مونیخ” نیز به ثبت رسیده است.
این در حالی ست که در سال های اخیر نژادپرستی و بیگانه هراسی به شمول اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان در جرمنی افزایش یافته است.
به نظر می رسد تبلیغات گروه های راست افراطی، یهودی ستیز و گروه های ضد مسلمانان شامل حزب اپوزیسیون آلترناتیو برای جرمنی(AfD) در افزایش حوادث ناشی از اسلام هراسی در این کشور نقش داشته باشد.
جرمنی با جمعیت هشتاد و چهار میلیونی پس از فرانسه دومین کشور اروپایی ست که بیشترین جمعیت مسلمان را دارد. براساس آمار رسمی نزدیک به پنج میلیون مسلمان هم اکنون در آلمان زندگی می کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن