برگزیده های سایت

افزایش فعالیت طالبان پاکستانی پس از تسلط طالبان بر افغانستان

رسانه‌های پاکستانی، امروز شنبه، ۵ قوس گزارش داده‌اند که تی‌تی‌پی پس از تسلط طالبان بر افغانستان فعالیت‌های خراب‌کارانه‌اش در نقاط مختلف این کشور را افزایش داده‌‌است.

منابع از افزایش فعالیت‌های تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی در این کشور پس از تسلط طالبان بر افغانستان خبر می‌دهند.

رسانه‌های پاکستانی، امروز شنبه، ۵ قوس گزارش داده‌اند که تی‌تی‌پی پس از تسلط طالبان بر افغانستان فعالیت‌های خراب‌کارانه‌اش در نقاط مختلف این کشور را افزایش داده‌‌است.

بربنیاد گزارش‌ها، تحریک طالبان پاکستان یا تی‌تی‌پی با شماره‌های دارنده کد ۹۳+ از افراد پرنفوذ و پولدار در پاکستان اخاذی می‌کند.

گفته می‌شود که افراد پرنفوذ و پولدار از سوی تی‌تی‌پی هشدار دریافت کرده‌اند که اگر پول نپردازند، کشته خواهند شد.

بربنیاد گزارش روزنامه دان، یک قانون‌گذار ایالتی از ماه جولای به این‌سو دست‌کم ۱.۲ میلیون روپیه پاکستانی به تی‌تی‌پی پرداخته‌است.

در همین حال، گفته‌ می‌شود، تی‌تی‌پی هشدار داده‌است کسانی که پول نمی‌پردازند باید با عواقب آن روبه‌رو شوند که شامل پرتاب نارنجک به خانه‌شان و تیراندازی می‌شود.

یک تحلیل‌گر مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی اسلام‌آباد گفته‌است که با بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان، این کشور به یک «پناهگاه باز» برای تحریک طالبان پاکستان تبدیل شده‌است.

به گفته او، طالبان پاکستانی اکنون در افغانستان زیر تسلط طالبان زندگی می‌کنند و آزادی عمل دارند.

این در حالی است که دولت پاکستان همیشه مدعی شده که تی‌تی‌پی در افغانستان حضور دارد و از خاک این کشور علیه پاکستان استفاده می‌کند؛ اما این ادعا از سوی طالبان رد شده‌است.

از زمان روی‌ کار آمدن طالبان، این گروه دست‌کم دو بار میزبان گفتگوهای صلح میان تی‌تی‌پی و دولت پاکستان بوده؛ اما این گفتگوها به نتیجه‌ای نرسیده‌است.

طالبان اطمینان می‌دهند که خاک افغانستان علیه هیچ کشوری در منطقه استفاده نخواهد شد؛ اما کشورهایی مانند پاکستان می‌گویند که گروه‌های داعش، طالبان پاکستان، ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و… در افغانستان حضور دارند و از آن‌جا برای حمله بر پاکستان، برنامه‌ریزی می‌کنند.

مرزبانان پاکستانی نیز تاکنون چندین درگیری مرگبار با طالبان داشته‌اند. دوطرف اخیرا برای مهار این درگیری‌ها یک کمیته مشترک امنیتی تشکیل دادند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن