افغانستانبرگزیده های سایت

افزایش نگرانی‌ها از برافراشته شدن پرچم طالبان در بغلان

نیروهای پولیس محلی در ولایت بغلان می‌گویند که برافراشته شدن پرچم سفید طالبان در بغلان گسترش یافته است و حتی طالبان پرچم‌های سفید شان را در کنار جاده‌ها در کنار پرچم سه رنگ کشور، نیز برافراشته‌اند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ محب الله، سرباز پولیس محلی، گفت: «طالبان در ساحه استند و ما نمی توانیم به آن مناطق برویم. تا زمانیکه عملیات راه اندازی نشود، ما نمی توانیم بیرق طالبان را پایین کنیم».
بر نقل از طلوع‌نیوز، عبدالشکور، پولیس محلی، گفت: «وضعیت امنیتی به این شکل اگر ادامه پیدا کند، ممکن است که بیزها پی درپی سقوط کند. دولت باید به زودی عملیات راه‌اندازی کند».
پولیس محلی بغلان هشدار می‌دهند که اگر عملیات نظامی برای نابود سازی هراس افگنان در این ولایت به زودی آغاز نشود، اوضاع امنیتی از این بدتر خواهد شد.
محمد خان، پولیس محلی، گفت: «اگر وضعیت به این شکل ادامه پیدا کند ممکن است پایگاه‌های نظامی سقوط کنند. ما از دولت می‌خواهیم که به زودی عملیات راه‌انداز کند».
در همین حال فرمانده پولیس بغلان می‌گوید که نیروهای امنیتی آماده هستند تا بخش‌هایی را که در دست طالبان هستند پس بگیرند.
پاسوال اکرام الدین سریع، فرمانده پولیس بغلان، گفت: «تمرکز روی عملیات، روی ساحات دندغوری، دهنه غوری و دند شهاب الدین به جای خود مانده و ما در آینده بسیار نزدیک این عملیات‌ها را راه‌اندازی خواهد نمودیم و این ساحات را دوباره پاک سازی خواهیم کرد».
این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که نزدیک به ده ماه می‌شود ولسوالی دهنه غوری و ده‌ها روستا در شهر پلخمری و چند ولسوالی دیگر بغلان در دست طالبان استند و دولت بر این بخش‌ها حاکمیت ندارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن