برگزیده های سایت

والی پیشین هرات در پاکستان اختطاف شده است

مقام ها در وزارت خارجه کشور اختطاف یک مقام حکومتی افغانستان در پاکستان را تایید کرده و از دولت پاکستان خواسته اند که برای آزادی والی پیشین هرات اقدام جدی کند.

به گزارش خبرگزاری رشد، فضل الله وحیدی والی پیشین هرات روز گذشته زمانی در اسلام اباد پایتخت پاکستان اختطاف شد که او با اعضای خانواده خود برای خوردن غذا به رستورانت رفته بود.

وزارت خارجه کشور با نشر یک خبرنامۀ از اختطاف آقای وحیدی ابراز نگرانی کرده و به سفارت افغانستان در پاکستان دستور داده است که هرچه زودتر با مقام های پاکستانی در این مورد صحبت کند، سفارت افغانستان در پاکستان اختطاف آقای وحیدی را تایید کرده و گفته که او از بعد از ظهر روز گذشته (جمعه) به این طرف ناپدید شده است.

در خبرنامه آمده است، وزارت خارجه افغانستان از پاکستان می‌ خواهد که نهادهای امنیتی آن کشور با استفاده از تمام ابزار و امکانات در زمینه شناسایی افراد که آقای وحیدی را اختطاف کرده اند، اقدام کند.

خانواده آقای وحیدی گفته که او با شماری از نزدیکانش برای درخواست ویزای بریتانیا به اسلام‌ آباد رفته و از چند وقتی در آنجا بودند.

این مقام حکومتی پیشین افغانستان در حالی از سوی مردان ناشناس در پاکستان اختطاف می شود که پیش از این در سال ۲۰۰۸ سفیر پیشین افغانستان در پاکستان اختطاف شده بود.

این در حالی است که عبدالخالق فراهی سفیر پیشین افغانستان در شهر حیات آباد پشاور از سوی مردان ناشناس اختطاف شده بود و بعد از مدتی او دوباره آزاد شد.

گفته می شود که آقای وحیدی در منطقه مارکیت جناح اسلام آباد اختطاف شده است.در همین حال سفارت افغانستان در اسلام آباد گفته که آنان با پولیس پاکستان در تماس شده و نگرانی شان را در مورد اختطاف اقای وحیدی با آنان در میان گذاشته است.

رسانه های پاکستانی نیز گزارش داده اند که پولیس پاکستان در حال تحقیق و بررسی است تا مشخص کند که فضل الله وحیدی از سوی کی ها اختطاف شده است.

فضل الله وحیدی پیش از این در ولایت های هرات و کنر در سمت والی این دو ولایت کار کرده او در زمان که والی بود بار ها از پاکستان انتقاد کرده بود.

آقای وحیدی گفته بود که حکومت پاکستان در امور داخلی افغانستان دخالت می کند و هراس افگنان نیز از خاک این کشور وارد افغانستان می شوند

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن