اجتماعیتیتر یک

افغانستان بازهم در رده مرگبارترین کشور برای کودکان قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری رشد، ملل متحد در این گزارش گفته است که در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از سه هزار کودک در افغانستان کشته و به همین تعداد زخمی و معلول شده اند.

سازمان ملل متحد با نشر یک گزارش تازه افغانستان را برای پنجمین سال پی‌هم به عنوان مرگبارترین کشور برای کودکان در جهان اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، ملل متحد در این گزارش گفته است که در سال ۲۰۱۹ میلادی بیش از سه هزار کودک در افغانستان کشته و به همین تعداد زخمی و معلول شده اند.

بر اساس گزارش ملل متحد این کودکان در اثر جنگ‌ها، انفجارهای ماین و حملات انتحاری کشته و زخمی شده اند.

در این گزارش، گروه طالبان مسوول کشته‌شدن بیش از ۱۲۰۰ کودک افغان عنوان شده است. مرگ ۲۴۲ کودک به داعش و ۵۵ کودک به افراد ناشناس نسبت داده شده است.

کشته‌شدن بیش از یک‌هزار کودک به نیروهای امنیتی افغان و نیروهای طرف‌دار دولت افغانستان در سال ۲۰۱۹ نسبت داده شده است.

همچنان در گزارش آمده است: “۴۰۳ مورد تلفات دیگر به طور مشترک به نیروهای دولتی و طرفدار دولت و گروه‌های مسلح منسوب شده است، مسوولیت ۱۴۰ مورد تلفات غیرقابل توصیف است و ۳۹ مورد تلفات ناشی از درگیری‌های مرزی با پاکستان است.”

ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه سر منشی ملل متحد برای کودکان و درگیری‌های مسلحانه گفته است که اما شمار قربانیان کودکان در مقایسه با سال ۲۰۱۸ کاهش یافته است.

خانم گامبا دلیل کاهش در تلفات کودکان در این سال را برخی اقدامات اعمال شده از سوی دولت افغانستان و نیروهای بین‌المللی عنوان کرده است.

او افزوده که تشدید حملات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ میلادی یکی از علت‌های تلفات کودکان در این کشور بوده است.

این نمایندۀ منشی عمومی ملل متحد تاکید کرده است که تلاش‌ها برای تامین صلح در افغانستان جریان دارد و امیدوار اند که برقراری صلح منجر به کاهش تلفات کودکان شود.

در گزارش سازمان ملل متحد همچنان پس از افغانستان، سوریه و یمن به ترتیب در جایگاه دوم و سوم به عنوان مرگبارترین کشورها برای کودکان شناخته شده اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن