افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

افغانستان خواسته های پاکستان را برآورده کرده نمی تواند

محمد عمر داوودزی، وزیر داخله (کشور) و سفیر پیشین افغانستان در پاکستان گفته است که باید انتظار صلح از پاکستان را رها کرد و دنبال راه جدیدی بود.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ او که با روند گفت‌وگوهای صلح و نقش پاکستان در آن، از نزدیک آشنا است، گفته که تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد که ‘پاکستان اهداف خود را دنبال می‌کند’ و انتظار همکاری از آن کشور در ارتباط با صلح در افغانستان سودی نخواهد داشت.

آقای داوودزی که در سالگرد قتل یکی از مقام‌های امنیتی صحبت می‌کرد گفت:” پاکستان خواسته‌هایی دارد که این دولت و یا هم کدام دولت دیگری آن را نمی‌تواند برآورده کند.”

این مقام پیشین دولت افغانستان جزئیات آنچه را که او مطالبات پاکستان خواند، روشن نکرد اما حامد کرزی، رئیس‌جمهوری سابق افغانستان چندین بار گفته است که یکی از مطالبات پاکستان، به رسمیت شناختن خط مرزی دیورند از سوی دولت افغانستان است.

محمد عمر داوودزی همچنین می‌گوید که دولت کنونی افغانستان با وصف تلاش‌ها در ارتباط به صلح، در همان نقطه قرار گرفته است که دولت حامد کرزی بود.

او تاکید کرده که اتکاء به عوامل خارجی چاره‌ساز مشکل افغانستان نخواهد بود و باید دنبال راه‌کار جدید شد.

نطر به تصمیم گروه چهارجانبه کاری صلح افغانستان که در آخر ماه فوریه برگزار شده بود، قرار بود در هفته اول ماه مارس مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان برگزار شود.

گروه طالبان در همان زمان اعلام کرد که در گفت‌وگوهای صلح شرکت نخواهد کرد.

دولت پاکستان اما برای نخستین بار پذیرفت که روی طالبان نفوذ نسبی دارد و می‌تواند آنها را به میز مذاکره بکشاند.

مقام‌‌های افغان گفته‌اند که مذاکرات صلح به بن‌بست مواجه شده‌است.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن