اجتماعیاخبار کوتاهاقتصادیتیتر یک

افغانستان در مقام هشتمین کشور گرسنه جهان قرار گرفت

 

شانزدهم اکتوبر، برابر است به روز بین‌المللی غذا که از این روز در سراسر جهان تجلیل صورت می‌گیرد.
اما در افغانستان، این روز در حالی تجلیل خواهد شد که نهادهای معتبر ملی و بین‌المللی از کاهش مصوونیت غذایی در کشور اظهار نگرانی می‌کنند.
به گزارش رشد، در تازه‌ترین مورد، انستیتوت پالیسی غذا، فهرست کشور های را پخش کرد که شهروندان‌اش با گرسنگی روبرو اند. افغانستان در این فهرست با کسب ۳۴٫۸ نمره، مقام هشتم را کسب کرده است.
این نهاد، می‌گوید: محو گرسنگی تا سال ۲۰۳۰ در صورت ممکن خواهد بود که به هدف محو این پدیده، تلاش‌های سیاسی صورت گیرد و به خشونت‌های مسلحانه پایان داده شود.
با این حال، وزارت زراعت، مصوونیت غذایی را یکی از سه اولویت مهم خود می‌خواند.
این وزارت، به هدف وارد شدن و فروش غذای با کیفیت، بر ایجاد لابراتوار ها تاکید می‌کند؛ اما در حال حاضر، مواد غذایی بی‌کیفیت و تاریخ تیر شده در بازار های کشور به گونه آزاد به فروش می‌رسد.
این در حالیست که آگاهان اقتصادی در کشور، می‌گویند که، حکومت طی پانزده سال گذشته بدلیل فساد گسترده اداری، نتوانست که به مشکلات مردم در زمینه دسترسی به غذا به گونه اساسی کار کند.
به گفته‌ای آنان، اگر حکومت طی این مدت از پول‌های هنگفت جامعه جهانی استفاده موثر می‌کرد، گرسنگی در افغانستان رفع می‌گردید و شهروندان به غذای مناسب و با کیفیت دسترسی پیدا می‌کردند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن