اجتماعیافغانستاناقتصادیبرگزیده های سایت

افغانستان هنوز فاقد ترانسپورت معیاری است

مسوولین وزارت ترانسپورت و هوانوردی کشور از بیست ششم میزان روز ملی ترانسپورت امروز سه شنبه طی مراسم خاص در کابل گرامی داشت به عمل آورده و می گویند: افغانستان هنوز ترانسپورت معیاری ندارد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت و هوانوردی کشور گفت: درچهارده سال گذشته  گام‌های زیادی جهت بهبود برداشته شده؛ اما بازهم مشکلات موجود است.

بتاش افزود: با وجود پیشرفت ها درعرصه ترانسپورت؛ افغانستان هنوز هم فاقد ترانسپورت معیاری است.

وزیرترانسپورت می گوید: در مدت دو سال کار،‌ توانسته ایم مشکلات موجود در وزارت را شناسایی کرده و برای رفع آن پالیسی بسازیم.

بتاش آوردن اصلاحات، تعدیل قوانین گذشته که با کارکرد امروز سازگاری نداشته است، طرح و ساختن پالیسی ترانسپورت جاده  وطرح قوانین ۱۰ ساله را از دست آورد دوساله کاری اش عنوان کرد.

وزیر ترانسپورت گفت: پالیسی تطبیقی سه سال آینده  تکمیل شده و تا سه سال دیگر ما  شاهد پیشرفت‌های مهم درعرصه ترانسپورت خواهیم بود.

بتاش افزود: درقسمت مصئونیت جاده ها نیز گام های اساسی برداشته شده است و تا سه سال دگر ۱۳۰ ترمینال معیاری ساخته می شود و همچنان تمام شرکت های ترانسپورت راجستر خواهند شد.

وی علاوه کرد: در ارتباط مسلکی سازی کارکنان وزارت ترانسپورت تغییرات بنیادی وارد شده است و ۷۰ بست آمریت، افراد مسلکی و شایسته که در راس آنها نبوده را به اعلان گذاشته است.

وزیر ترانسپورت و هوانوردی با بیان اینکه افغانستان دگر وابستگی ترانسپورتی ندارد گفت: شخصا هدایت داده تا دیگر وسایط نقلیه پاکستانی داخل شهرهای  افغانستان نشده و در تورخم  تخلیه شود.

وی گفت: افغانستان نیازمند وسایط نقیله نیست بلکه نیازمند نظم است.

وزیر ترانسپورت راه مواصلاتی لاجورد را از دیگر دست آورد های خویش عنوان کرده گفت: در آینده نزدیک قراداد راه لاجورد هم امضا می شود.

درهمین حال محمد قربان حقجو معین وزارت تجارت و صنایع  می گوید: موقعیت جغرافیایی افغانستان ایجاب می کند که درعرصه ترانسپورت و ترانزیت به صورت جدی کار شود.

وی عدم زیربنای اساسی، نبود ترمینال، عدم هماهنگی میان سکتورهای خصوصی و نبود امنیت را از مشکلات عمده ترانسپورت در افغانستان عنوان کرد.

محمد رقیب فیاض –کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن