افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

امام حسین متعلق به بشریت است؛ باید هدف قیام او را درک کنیم

رییس جمهور غنی در دیدار با شماری از علمای شیعه و سنی در ارگ ریاست جمهوری تاکید کرد که علما در دهه‌ محرم برای اصلاح و وحدت میان مردم جامعه تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ آقای غنی عصر دیروز میزبان علما بود و از آنان خواست تا در تامین امنیت مراسم عزاداری با نیروهای امنیتی با جدیت همکاری کنند.

او گفت: “حضرت حسین (رض) پیام جهانی دارد و وی متعلق به جهان اسلام نه، بلکه متعلق به همه بشریت است و باهد هدف او را درک کنیم.”

در دیدار دیروز مسوولان نهادهای امنیتی و شماری از نمایندگان مردم در مجلس نیز حضور داشتند.

شیخ نعمت‌الله غفاری، معاون دوم مجلس نمایندگان گفت که دولت همیشه با عزاداران دهه محرم همکاری نزدیک داشته و از توجه خاص رییس‌جمهور و مسوولان امنیتی بخاطر اتخاذ تدابیر این مراسم تشکری کرد.

او افزود که افغانستان در میان کشورهای دیگر نمونه است زیرا رابطه شیعه و سنی در آن صمیمی بوده، و این محصول همدلی، همزیستی و توجه مسوولان حکومتی و علمای کرام دین می‌باشد.

آقای غفاری از رسانه‌ها خواست تا در ایام عزاداری محرم برنامه‌های دینی نشر کنند و علما نیز طرح‌های موثر خود را در این دهه عملی کنند.

قدم شاه‌شهیم، رییس ستاد ارتش نیز گفت که نیروهای امنیتی برای تامین امنیت مراسم عزاداری محرم آماده اند.

او افزود که مراکز سوق و اداره در تمام ولایات فعال می‌باشد که عزاداران در صورت بروز کدام مشکل می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

محمد سالم حسنی، استاد دانشگاه و عالم دین نیز اعلامیه‌ی شورای عالی تنظیم امور دینی را خواند که در آن از عزاداران عاشورا خواسته شده، تا در اجرای این مراسم از اعمال افراط و تفریط، رفتارهای حساسیت‌برانگیز و تحرکات که منتج به مزاحمت مردم گردد، خودداری کنند.

مراسم عزاداری دهه محرم از دیروز در شماری از تکایا و مساجد شهر کابل آغاز شده است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن