افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

امرالله صالح ادعا میکند که استخبارات طالبان یک بخش ویژه بر ضد قوم هزاره و شیعه ایجاد کرده است

امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور فراری در خارج از کشور ادعا میکند که اداره استخبارات طالبان یک بخش ویژه در میان قوم هزاره و شیعه ایجاد کرده که در واقع بر ضد این قوم فعالیت می کند.

آقای صالح در حساب فیسبوکش نوشته است: «وظیفه این اداره عبارت است از تجرید شخصیت های قومی، ایجاد نفاق میان سادات و هزاره، ایجاد رعب و ترس، تشویق غیرمستقیم فعالیت های فرهنگی بخاطر دامن زدن به هزاره ستیزی و یا هزاره فوبیا و در نهایت، شکستن روحیه حق طلبی میان این بخش از هموطنان ماست.»

امرالله صالح به نقل از کارمندان این اداره افزوده است که آنها با ایجاد این اداره معتقدند که اینها [هزاره ها] باید تقلیل یابند و دست از سیاست بردارند.

وی علاوه کرد استخبارات طالبان با تقلید از ساختار استخبارات نظام پیشین کار می کند، اما چندین بخش به شمول همین بخش ضد قومی و ضد مذهبی به تازگی ایجاد شده است.

معاون دولت اشرف غنی گفت در گذشته نیز در زمان «خاد» اداره ای تحت نام «ریاست ۳۳ » شکل گرفته بود که در بخش قوم هزاره و شیعه های افغانستان کار می کرد؛ اما آن اداره از دید اهداف با آنچه امروز طالبان انجام می دهند کاملا فرق دارد.

امرالله صالح در بخش دیگری از یادداشت خود مدعی شده که استخبارات طالبان چندین بازداشتگاه مخفی در مناطق مختلف کابل به شمول ریاست دهم سابقه، مرکز تعلیمی امنیت ملی در افشار، مرکز قطعات واکنش سریع امنیت ملی در ده سبز و در دوراهی دسپیچری پل چرخی ساخته اند که سازمان های بین المللی مانند صلیب سرخ به این مکان ها دسترسی ندارند.

وی افزود که اختلافات میان عبدالحق وثیق رئیس استخبارات و ملا تاج میر جواد معاون اول استخبارات طالبان سبب شده که هر یک به سلیقه خود دست به شکنجه زندانیان بزنند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن