افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

امرالله صالح چرا از مقامش استعفا داد؟

مطلبى را که در زیر مى خوانید، پیام و هشدار دوستانه ى بود که حین تقررش در آن مقام، بوى گوشزد نمودم که با کنایه ى ( سیل بین حق چهل وزیر را دارد ) پاسخ دریافت نمودم. اما حالا که با جسارت و موقع شناسى از سمتش کناره گیرى نموده، او را مى ستایم. اما دو نکته را قابل یادآورى مى دانم.

نخست اینکه دوهمین باریست که آقاى صالح از سمتش استعفاء مى دهد. فارغ از هر دلیل و انگیزه ى موجه و ناموجه ى، نفس استعفاء دادن، اعتبار و پرستیژ شخصیت حقوقى و ادارى او را در آینده خدشه دار مى سازد. و از او تصویر، دولتمردى نامطمئن، اندک رنج و بى ثباتى را در اذهان ترسیم مى کند که عقبگرد هاى مرموزش بر آن صحه مى گذارد، که نباید دیگر تکرار شود. بل الزامى است که با دقت و درایت گام برداشت.

ثانیاً اینکه بطور طبیعى هر استعفایى باید دلیل قاطع و روشنى داشته باشد که لازم است با افکار عمومى شریک ساخته شود. در غیر آن قضاوت و داورى مردم در قبالش خوب نخواهد بود. هر حرکت سیاسى ایکه پیام روشنى نداشته باشد و با اصطلاحات حرمت به اسرار امنیتى و مصلحت هاى مهم ملى و یا نظیر اینها کتمان شود، بدون شک طرف مقابل از آن بهره بردارى نموده، شما را در افکار عامه ملامت و محکوم جلوه خواهد داد.

اگر آقاى صالح جسارت بیان عواملى که منجر به اتخاذ چنین تصمیمى را شده، نداشته باشد. برحقانیت تیم قبیله گراى ارگ، صحه گذاشته، وجهه ى خود را در میان هوادارانش آسیب مى زند.

رویهمرفته مقاطعه ى بموقع و زیرگانه ى او را با نظام فاسد و فاسد پرور حاکم بر گرده ى مردم ما در حال حاضر، ستوده، بعنوان سیاست پیشه ى جوان، پرکار و مبتکر، در راستاى فرداى بهتر براى کشور و مردم ما برایش آرزوى موفقیت دارم.

منصورى

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن