اخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

امریکا، شبکه‌ی حقانی را در افغانستان هدف قرار نمی‌دهد

 

 

 

مقام‌های ارتش امریکا اعلام کرده اند که نظامیان این کشور افراد وابسته به شبکه‌ی حقانی را در افغانستان هدف قرار نخواهند داد.

به گزارش خبرگزاری رشد، جنرال نیکولسن که به تازه‌گی به عنوان جانشین جنرال کمپبل، فرمانده عمومی حمایت قاطع در افغانستان معرفی شده، برای نخستین بار این موضوع را مطرح کرده است.

او تاکید کرده که افراد زیر امرش جنگجویان شبکه‌ی حقانی در افغانستان را هدف قرار نمی‌دهند.

این جنرال امریکایی گفته که آماج قرار دادن شبکه‌ی حقانی در حال حاضر در برنامه‌ی عملیاتی حمایت قطع وجود ندارد.

نیکولسن در نشست کمیته‌ی سنای امریکا دیروز گفت که مسوولیت نیروهای امنیتی افغانستان است تا با افراد این شبکه مقابله کنند.

وی گفته است که تمرکز ما اکنون بر مبارزه و هدف قرار دادن شبکه القاعده و گروه داعش در افغانستان است.

نیکولسن جانشین جنرال جان کمپبل معرفی شده و قرار است در مورد او در مجلس سنای امریکا رای گیری شود.

این در حالی است که این مقام ارشد نظامی امریکا گفته که وضعیت امنیتی در افغانستان در حال وخیم شدن است.

این در حالیست که، به تازگی اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا گفته است که امریکا باید فراتر از سال‌ ۲۰۱۶ در افغانستان باقی بماند.

این مقام بلند پایه‌ی امریکایی همچنان گفته است که ارتش افغانستان به پنچ سال دیگر نیاز دارد تا توانایی انجام ماموریت‌های مستقلانه را پیدا کند.

او این سخنان را روز پیش در گفت‌وگو با روزنامه نگاران در واشنگتن ابراز داشته است.
از سوی دیگر،یک مقام بلند پایه‌ی پنتاگون گفته است: ” آنچه ما از حضور‌مان در افغانستان آموخته‌ایم، این است که نمی توانیم این کشور را ترک کنیم. نیروهای داخلی در این کشور به حمایت هوایی، لوژستیکی و گردآوری معلومات استخباراتی نیاز دارند.”
امریکا در حال حاضر ۹ هزار و هشتصد سرباز در افغانستان دارد که قرار است تا پایان سال ۲۰۱۶ به ۵ هزار و پنچصد تن برسد، رقمی که گفته می شود، برای اداره‌ی وضع امنیتی نابه سامان کشور بسنده نیست.
بر بنیاد گزارش‌هایی که به تازگی از سوی سیگار یا اداره‌ی بازرسی از بازسازی در افغانستان، منتشر شده است، امریکا در جریان پانزده سال گذشته بیش از ۶۵ میلیارد دالر را برای آموزش، تجهیز و آماده کردن ارتش افغانستان برای جنگ‌ها مصرف کرده است.
بر علاوه، این نهاد گفته است که این هزینه‌های هنگفت نتوانسته است ارتش افغانستان را از رهگذر آموزش‌های نظامی و تجهیزات به خودبسندگی برساند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن