افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

امریکا خواستار آتش بس ده روزه شد

منابع طالبان به یک روزنامه‌ی عربی گفته اند که هیات گفتگو کننده‌ی امریکا با طالبان در قطر، خواهان آتش‌بس ده روزه از سوی گروه طالبان شده است.

روزنامه‌ی عرب نیوز به نقل از منابع طالبان گزارش داده است که هیات گفتگو کننده‌ی امریکا با طالبان خواهان آتش‌بس ده روزه توسط این گروه شده و گفته است که در جریان آن ده روز، توافق‌نامه‌ی صلح با هیات طالبان نیز امضا خواهد شد.

در این گزارش عرب نیوز همچنان آمده است که هیات گفتگو کننده‌ی امریکا به طالبان هشدار داده است که اگر آتش‌بس ده روزه عملی نشود گفتگوهای صلح برای بار دوم متوقف خواهد شد.

این منابع طالبان گفته است که این خواست امریکا را با رهبران شان شریک کرده اند اما تا هنوز رهبران شان در این مورد فیصله نکرده اند.

این خبر تا هنوز به صورت رسمی تایید نشده است.

گفتگوهای صلح میان نماینده‌گان امریکا و طالبان که اوایل هفته‌ی پیش در دوحه آغاز شد، بخاطر انفجار یک موتر بمب در نزدیک پایگاه نظامی بگرام که در آن دو غیرنظامی کشته شدند و بیش از ۷۰ تن دیگر زخم برداشتند، وقفه داده شد.

آقای خلیل‌زاد دلیل این توقف موقت را فرصت کوتاهی به طالبان خواند تا نماینده‌ی این گروه در مورد آتش‌بس و گفتگوهای بین‌الافغانی با رهبری شان مشورت کند.

اما سخنگوی هیات طالبان در قطر گفته است که دو طرف موافقت کرده اند که بخاطر مشورت با رهبری‌شان، وقفه‌ی چند روزه گرفته شود.

هنوز معلوم نیست که گفتگوهای امریکا با طالبان چه وقت از سرگرفته خواهد شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن