افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

امریکا در یک حمله هوایی دیپوی سلاح طالبان را در هلمند نابود کرده است

رسانه مدرن دیپلوماسی به نقل از منابع استخباراتی گفته یک انبار سلاح طالبان در هلمند در یک حمله هوایی امریکا نابود شده است.

گفته شده این حمله چهارشنبه هفته گذشته انجام شده و طالبان نمی‌خواهد از آن حرفی بزند. دولت امریکا به دلیل جا گذاشتن تجهیزات در افغانستان تحت فشار قرار دارد.

رسانه «مدرن دیپلوماسی» گزارش داده که رهبران طالبان این خبر را به دلیل موقعیت ضعیف حاکمیت خود تاکنون مخفی نگه داشته‌اند زیرا نیروهای مسلح این گروه به تدریج از صفوف نظامی بیرون می‌شوند و شغل و تجارت خود را آغاز می‌کنند.

در سوی دیگر، جبهه مقاومت ضد طالبان در شمال افغانستان بیش از پیش قوی شده است. علاوه بر این، گزارش‌ها می‌گویند که فعالان و مبارزان دولت پیشین که در پی قدرت‌گیری طالبان به ایران گریخته بودند، به جبهه مقاومت پیوسته‌اند و نبرد در برخی ولسوالی‌ها و مناطق پنجشیر تشدید شده است.

منابع استخباراتی می‌گویند یک گروه از جنگجویان طالبان برای جنگ با تاجیکستان پس از عید فطر آمادگی می‌گیرند.

به گفته «مدرن دیپلوماسی»، پس از ثبت و راجستر تسلیحات طالبان، مقادیر زیادی از این تجهیزات به مناطق جنوبی افغانستان انتقال داده شدند. علاوه بر این، بر اساس توصیه ملا عبدالغنی برادر، در کنار تجهیزات نظامی، از پول و دارایی طالبان نیز باید محافظت صورت بگیرد. از این رو، روند انتقال سلاح و پول به مناطق جنوبی افغانستان ادامه یافت. گفته شده که پول و تسلیحات طالبان به حاشیه‌ شهرها و ولسوالی‌های جنوبی انتقال داده شده‌اند و فقط مقدار اندکی در شهرها و پایگاه‌های نظامی جابجا شده‌اند.

منابع می‌گویند که از آغاز هفته گذشته تا روز دوشنبه، چهارم اپریل، جلسات نظامی در همه پایگا‌ه‌های نظامی طالبان برگزار شد و مقامات ارشد طالبان خود را تحت فشار حس می‌کنند. به باور آن‌ها، اگر ایالات متحده بار دیگر به افغانستان برگردد تا تسلیحات خود را جمع‌آوری کند، این بار پاکستان به رهبران طالبان جا نمی‌دهد.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن