افغانستانبرگزیده های سایتجهان

امریکا پرداخت معاش ۳۰ هزار سرباز خیالی در افغانستان را متوقف کرد

مقام ارشد وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که تنها معاش سربازانی را در ارتش افغانستان پرداخت خواهد کرد که در سیستم بیومتریک ثبت شده باشند.
به گزارش خبرگزاری رشد؛ وزارت دفاع امریکا، پرداخت معاش به ۳۰ هزار سربازی را که ثبت سیستم بیومتریک نیستند را از ماه جنوری متوقف کرده است.
ریچاردکیزر مقام ارشد ارتش امریکا خاطرنشان کرد که با اجرایی شدن این تصمیم امریکا از هدر رفتن میلیون‌ها دالر هر ماه جلوگیری خواهد کرد.
وی افزود: از ماه جنوری امریکا تنها به سربازانی در ارتش افغانستان معاش می‌دهد که ثبت سیستم بیومتریک باشند و کارت ارتش داشته باشند.
این مقام ارشد ارتش امریکا گفت که در گام نخست، ما باید بدانیم که چه تعداد سرباز واقعی در ارتش افغانستان وجود دارد و دوم اینکه باید مشخص شود که آنها در سمت خود حضور دارند.
وال ستریت ژورنال گزارش داد: پولی که امریکا و ناتو به حساب نیروهای نظامی افغانستان واریز می‌کنند، سالانه به پنج میلیارد دالر می‌رسد که با این تصمیم پنتاگون بخش بزرگی از این مبالغ حفظ خواهد شد اما معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفته که این مقدار پول تا کنون به وزارت دفاع واصل نشده است.
این در حالی است که وزارت دفاع افغانستان وجود سربازان خیالی در ارتش را نیز رد می‌کند.
رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع گفته بود که ثبت سربازان ارتش در سیستم بیومتریک وزارت دفاع را ادامه خواهیم داد ولی در ارتش هیچ سرباز خیالی‌ وجود ندارد.
با این حال این تصمیم پنتاگون نشان دهنده تلاش‌های تازه امریکا برای مبارزه با فساد در افغانستان پنداشته می‌شود که با حذف این ۳۰ هزار سرباز خیالی و یا سرباز ثبت نشده تعداد نیروهای ارتش افغانستان به ۱۴۲ هزار نفر خواهد رسید.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن