برگزیده های سایت

امریکا چندین فروند طیاره با قوای هوایی افغانستان کمک میکند

در ارتباط به تقویت قوای هوایی افغانستان قرار است تعدادی از طیارات ام دی ۵۳۰ و ای ۲۹ امریکایی در ماه های مارچ و اپریل امسال به قوای هوایی افغانستان تسلیم داده شوند و همچنان با فراغت محصلان افغانی در بخش تنظیم پرواز طیارات بی پیلوت ۸ فروند طیاره از این نوع نیز به دسترس قوای افغان قرار داده می شوند.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با اظهار این مطلب دیروز در صحبت با رادیو آزادی گفت، قبل از این هم چندین طیاره امریکایی از نوع ام دی ۵۳۰ و ای ۲۹ و چهار بال هلیکوپتر هندی نیز به قوای افغان کمک شده بود.

جنرال دولت وزیری گفت، این طیارات با پیلوتان، تخنیکران، انجنیران و متخصصان آن یکجا به قوای هوایی افغان کمک و سپرده می شود.

او گفت، همین اکنون محصلان افغان در داخل و خارج کشور مصروف آموزش رشته های مختلف در ارتباط به چگونگی تنظیم پرواز طیارات بی پیلوت می باشند:

“اضافه تر از یک صد و پنجاه نفر محصلان ما در ایالات متحدۀ امریکا، جمهوری چک شهر پراگ و امارات متحدۀ عربی و همچنان در شیندند هرات افغانستان مصروف آموزش در رشته های مختلف هستند که آنها یکجا با طیارات به قوای افغان می پیوندند.”

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در ادامه صحبت خود گفت، کار جدی برای تسریع تقویت نیروهای هوایی افغانستان ادامه دارد و تا ۶ ماه آینده تجهیزات قوای مسلح در بخش هوایی تجدید می گردند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن