افغانستانتیتر یک

امینه محمد: زنان افغانستان در حال از دست دادن حقوق شان هستند

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست پارلمان اروپا در مورد زنان افغانستان، گفته که در دو دهه گذشته زنان افغانستان پیشرفت های خوبی در دستیابی به حقوق شان داشتند، اما امروز در حال از دست دادن این حقوق هستند.

امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد روز گذشته (سه شنبه) در نشست پارلمان اروپا درباره زنان افغانستان گفت که زنان و دختران افغانستان در دو دهه گذشته پیشرفت‌های خوبی در راستای دستیابی به حقوق شان داشتند، اما امروز باز هم آنان در حال از دست دادن حقوق شان هستند.

خانم محمد همچنین گفته است که صورت حذف نیمی از جمعیت یک کشور از زند‌گی اجتماعی و فعالیت‌های اقتصادی، آن کشور با ثبات‌تر نخواهد شد.

او در این سخنرانی اش گفته است که سازمان ملل به پشتیبانی‌اش از زنان افغانستان ادامه می‌دهد و از جامعه جهانی خواست که در این راستا به گونه مشترک کار کند.

روبرتا متسولا، رییس پارلمان اروپا در کنار سیما سمر، رئیس سابق کمیسیون حقوق بشر افغانستان نیز در این نشست دو روزه سخنرانی کردند. رئیس پارلمان اروپا با محکوم کردن «تبعیض سیستماتیک جنسیتی» علیه زنان افغانستان، هر گونه تعامل جهان با حکومت اسلامی طالبان را مشروط به رعایت حقوق زنان دانست.

هدف این نشست آگاه کردن جهانیان نسبت به شرایط زنان در جامعه افغانستان و تحت فشار قرار دادن طالبان برای تن دادن به رعایت حقوق زنان این کشور است.

اتحادیه اروپا هدف برگزاری “روزهای زنان افغان” را حفظ توجه به وضعیت زنان افغانستانی در سطح بالای دستور کار اتحادیه اروپا و جامعه بین‌المللی خوانده و گفته که جلسات این کنفرانس بر وضعیت وخیم زنان و دختران در افغانستان پس از تسلط طالبان و عقبگرد در زمینه حقوق و جایگاه اجتماعی آن‌ها متمرکز است.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن