افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

انتخابات درمان «درد افغانستان» نیست/ صالح: انتخابات آرزویی است که مردم بخاطر آن صد سال مبارزه کرد

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در گفتگویی بر عدم پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری تأکید نموده می گوید که انتخابات درمان مشکل افغانستان نیست و سبب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در مصاحبه با “بلومبرگ” صرفنظر از پیامد گفت‌وگوها با امریکا اظهارداشت: انتخابات درمان مشکل افغانستان نیست و تنها سبب ادامه جنگ می‌شود.

وی همچنین افزود: طالبان به توافق با امریکا نزدیک است اما با این حال حملات خود را متوقف نخواهد کرد.

شاهین گفت در صورتی که امریکا «پیشنهادی معقول و متقاعد کننده مطرح کند توافق صلح بزودی به نتیجه می‌رسد».

این در حالی است که وزیر خارجه ایالات متحده امریکا و رئیس جمهور افغانستان اخیرا در تماس تلفنی بر تسریع تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ افغانستان از طریق مذاکره تاکید کردند.

طالبان اکنون حدود نیمی از مناطق افغانستان را تحت کنترل و درگیری دارد که بیشترین مقدار در مقایسه با هر زمان دیگری از سقوط امارت اسلامی در سال ۲۰۰۱ است.

طالبان همچنین تاکید کرده تا زمانی با دولت ترامپ بر سر خروج نیروها به توافق نرسد از گفت‌وگو با مقامات افغان خودداری می‌کند.

شاهین بدون اشاره به زمان مشخصی گفت: امیدواریم امریکایی‌ها جدول زمانی معقولی را ایجاد کنند که ما بتوانیم با آن موافقت کنیم.

سخنگوی طالبان با تاکید بر خروج همه نظامیان خارجی از افغانستان گفت: چه ۱۰۰ یا یکهزار نظامی، مردم افغانستان حضور نظامیان را اِشغال می‌دانند و ما خواستار پایان دادن به این حضور هستیم.

سخنگوی طالبان در حال خروج نظامیان امریکایی  از افغانستان تأکید دارد که قرار است حدود ۴۰۰ نظامی گارد ملی ایالات متحده امریکا نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری کشور در ۲۸ سپتامبر به افغانستان اعزام می‌شوند.

از سوی دیگر نیز با وجود جریان داشتن گفت‌وگوهای صلح طرف‌های درگیر جنگ افغانستان نیز حملات خود را تشدید کرده‌اند.

امرالله صالح؛ معاون اول تیکت انتخاباتی تیم دولت در واکنش به گفته های سخنگوی طالبان چنین نوشت:انتخابات تنها یک رویداد برای انتقال قدرت نیست.

انتخابات آرزویی است که بخاطر دست یابی به آن  مردم حد اقل  صد سال مبارزه کردند  یعنی از آغاز  جنبش مشروطیت  تا براندازی رژیم شکنجه گر و جهل طالبانی.

دراین راستا مردم در بدری – قتل عام – آواره گی و شکنجه را متحمل شدند.  پرشور ساختن انتخابات در اصل حرمت گذاری به صد سال مبارزه نفس گیر مردم افغانستان و تجلیل از همت مردم بخاطر سرنگونی استبداد است.

درین امر نمیتوان بی طرف بود. بیایید. بیایید و بیایید. در کنج نشستن گزینه ای زنده ها نیست.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن