اجتماعیافغانستانبرگزیده های سایت

انتقاد باشندگان کندز از عملکرد نهادهای امنیتی در مهار ساختن جنگ

در حالی که جنگ میان نیروهای دولتی افغانستان و شورشیان طالب در کندز وارد هفتمین روز میشود، شماری از باشنده گان این ولایت امروز شنبه با انتقاد سخت از عملکرد نهادهای دولتی، نهادهای حکومتی را درتامین امنیت مردم در کندز به ناکامی متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ گزارشگر طلوع نیوز دراین گزارش با شماری از آواره گانی گفتگو کرده است که به روی خاک شب وروز را سپری می کنند.

کندز درمیان دودوآتش، این ها تیره روز های کندزیان اند اما پایان آنها روشن نیست.

هرکسی با کوله باردرد سفر رخت سفر بسته ودرد دل های دارند.چیزی به غیرازقصه های جنگ با خود نیاورده اند.شماری ازاین خانواده ها یا شماری ازاعضای خانواده های شان را ازدست داده اند ویاهم درخانه رها کرده اند.

یک تن از باشنده گان کندز به چنین گفته است:”این همه کودکان را با خود گرفتیم وتنها درلباس با خود بیرون شدیم ودیگر همه چیز را درخانه رها کردیم.”

باشنده دیگر گفت:”آنان یعنی طالبان هرکس را که با نیروهای اربکی باشد ویا عضو نیروی امنیتی باشد ویاهم با دولت کارکرده باشد می گیرد ومی کشد.”

باشنده کندز:”خدایا ازجانب خود به داد ما برسد.ما خو کسی دیگر نداریم.دیگر به این ملت خدا رحم کند.”

با ا ین همه با بیرون رفتن ازشهرکندز، برای این آواره گان پایان مشکلات نیست.دشواری های زنده گی برای آواره گان جنگ کندز درولایت های بلخ، بدخشان وتالقان وحتا درکابل با مشکلات فراوانی روبه رو استند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن