افغانستانبرگزیده های سایتتحلیلتیتر یک

انتقاد بالای دولت حق هر فرد است/ نا خود آگاه رسانه ای در خدمت دشمن نشوید

بعضی ها میگویند که صد تن کماندو نا پدید شده اند. غلط است. صدنفر کماندو یک نیروی عظیم و بزرگ است و امکان اینکه نا پدید شوند وجود ندارند.

اگر خدای ناخواسته اینطور باشد یعنی ناپدید شده باشند یعنی که کماندو نبوده اند. در تعلیمات کماندو مهارت های بقا در حالت بد، استفاده بدون اضطراب از اسلحه و امکانات بصورت خونسرد، ارزیابی اراضی، حفظ تماس، هماهنگی با واحد های کوچک تا سطح پنج نفر، ایجاد اخفا و صد ها مهارت دیگر شامل است.

صد نفر کماندو در صورتی میتواند نا پدید گردد که بصورت اشتباه و یا عمدی در یک ساحه محاصره شده مطلق انداخته شوند که بازهم در سطح بلند فرماندهان کماندو به این حد بی پروا و بی مسلک نیستند. صد نفر کماندو در حقیقیت یک لشکر مساوی به یک لوا است. اما اگر برای صد نفر تنها لباس و عنوان کماندو داده شده و به ساحه سوق شده باشد بحث علیحده است. لطفن هر خبری را که نشر میکنید یک بار آنرا منطقی بررسی کنید کمی رویش مکث کنید.

من نیز همانند شما سراسر وجودم از انتقاد ازین اداره بی کفایت و گیر مانده در لجن کوته نگری پر است ولی حالا وقت آن است که از نیرو های خویش حمایت کنیم، به خانواده های آنها فکر کنیم که هرلحظه به فیس بوک سر میزنند تا واقف از اوضاع شوند ، به دشمن باندیشیم که آنها نیز حرف ما را میخوانند و از روی آن قضاوت جنگی و سیاسی میکنند و بصورت ناخودآگاه نباید رسانه ای برای دشمن شویم.

دشمن معلوم است که یک لشکر جهل و مزدور است و من سالهاست در برابر آنها مبارزه میکنم و نیم عمرم درین مبارزه گذشت. دولت همین است که می بینید. بیایید توقعات ما را مدیریت کنیم. بیایید مسوولیت خود را نیز تعریف کنیم. لعنت فرستادن به نشانی دشمن و یا با هروسیله ای برضد آنها ایستادن کار بزرگ و انسانی است.

انتقاد بالای دولت حق هر فرد این کشور است. اما رسانه شدن به دشمن و نشر اخبار بی اساس و دروغ خیانت است و شمشیر پنهان است که هر آدم نا آگاهانه در آستین دارد و نا آگاهانه آنرا بر فرق نیرو های ما از عقب میکوبد. گاهی صد ها دشنام میشنوم بخاطر اینکه چرا با جزییات از ضعف این اداره حرف نمی زنم.

بسیار ساده است بخاطریکه از حرف های هریک ما دشمن نیز استفاده میکند. دنیای مجازی تیغ دو سره است. روش انتقاد یک راه بسیار نازک است. انتقاد باید طوری باشد که دولت را وادار به اقدام نماید اما نباید وسیله تحکیم روحیه دشمن گردد. بیایید به فرزندان بهتر این خاک که در لباس نظامی از همه ای ما دفاع میکنند حمایت معنوی، اجتماعی و سیاسی نماییم.

نباید با بزرگ نمایی دشمن و افتادن در تلک عملیات های تبلیغاتی دشمن روحیه مدافعین وطن و خانواده هایشان را ضعیف بسازیم. کمی مسوولانه نظر دهیم و انتقاد نماییم و بدینسان سهم خویش را ولو اندک در دفاع معنوی از وطن خویش ادا سازیم. تبلیغات بخش مهم جنگ است. خیلی مهم. درین راه برضد طالب بایستیم.

نویسنده: امرالله صالح- رئیس پیشین امنیت ملی

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن